初雪(玖)

2020/06/16閱讀時間約 12 分鐘

若你用我的感情愛一天 願意讓時間靜下等你十年

Ask not what the industry can do for you, ask what you can do for the industry.
我講緊嘅係傳媒行業。
記者嘅專業形象低落(if any),並唔係一朝一夕嘅事。自從某週刊出現之後,「記者」呢兩個字,好多時就同「狗仔隊」呢三個字掛勾。你大可以抗辯,話狗仔隊係book B嘅娛樂嘢,唔關你事;但街外人點睇就另外一回事。
當日我開始做記者嗰陣,識我嘅朋友,好多都問我:「你去做狗仔隊呀?」 — 留意返:佢哋係用「你去做鴨呀」嘅語氣嚟問我。
喺呢行裏面,只要你唔係太呃飯食嘅記者,其實都會有種心態,就係「我要保護呢個行業嘅尊嚴」。好多時,呢種所謂嘅「保護」,其實只不過係同睇你唔起嘅人發生罵戰;屌完之後,一切照舊。
真係想「做返啲嘢」、「省靚個招牌」?可能你就會面對我而家呢個處境,思考緊自己今次因公殉職嘅機率有幾高。不過話分兩頭,我由此至終,其實都冇諗過為傳媒呢個行業做啲乜 — 我真係冇咁偉大、亦冇咁膠。
我只係希望,第時有人問起我「做記者嗰陣寫過啲乜?」,我可以有兩隻似人樣嘅故仔,可以見得吓人。

Day 10,晨七咁早。
琴晚諗咗一大輪之後,我決定都係要知會老總一聲。雖然,呢類咁嘅自己搵料自己寫project,我有全權可以話寫乜就寫乜;不過,呢次嘅採訪實在太多唔肯定嘅嘢、乜都可能發生,亦有未可預期嘅危險。喺呢個情況下,我諗,點都要聽吓佢老人家嘅意見。
更何況,萬一我有咩衫長褲短的話,保釋金賄款帛金,都要佢老人家說了算。
「唔……」老總沉思咗一陣。「Alan呀,寫呢啲嘢,會死人㗎!」
「寫呢啲嘢,會死人㗎」其實係老總嘅口頭禪。正常日子,一日我應該起碼聽幾次。但喺佢喺呢個情況下咁講,我就有啲不明所以,答唔到落去,dead air咗一陣。
「你寫得唔好的話,都唔使我多講;」老總把聲,聽得到「頭痕」兩個字。「你寫得好的話,你會同時間得罪中國、北韓同澳門三地嘅有關官員。你以後做嘢,會好艱難。」
中國同北韓我明,又關澳門乜事?
老總應該feel到我嘅無知,於是自己答落去:「北韓係封閉型經濟,塘水滾塘魚,賺晒都唔多,亦冇乜外匯收入。金氏父子要靠一啲『特殊項目』,去賺取外匯,以支持佢哋奢華嘅生活。黑市販賣朝鮮、高麗時代嘅國寶係其一,收錢隻眼開隻眼閉咁、俾啲喺南韓有有錢親屬嘅北韓人『脫北』係其二,搵楊斌開發新義州係其三。不過『楊特首』唔好彩,食兩家茶禮、辣著咗自己『阿公』,所以要俾人好好治理整頓一吓。」
「北韓Cap水嘅嘢,其實來來去去都係呢幾套。咁多年嚟,呢類『外匯經濟』都係由金大少個妹夫張成澤負責;」老總繼續講故仔。「張妹夫係北韓嘅經濟專家,金氏父子經佢一手設計、喺境外已經有一個完善嘅收錢洗錢網絡,由『貨物』離開北韓、到銀紙漂白晒洗乾淨入落瑞士銀行,都已經有完整嘅套路,連CIA都冇佢符。其中最主要嘅關鍵,就係澳門。」
「張成澤嘅洗錢網絡係好迂迴嘅,澳門嘅XX銀行係其中好重要嘅一部份。喺呢個層次嘅洗黑錢活動,澳門政府高層冇理由唔知。何厚驊係個冇乜主見嘅人,呢啲大事佢唔敢自己揸主意,所以北京對呢啲事一定知情、隻眼開隻眼閉。你呢個報導,如果寫得到肉的話,唔多唔少都會將呢啲資訊浮咗出水面……」
澳門XX銀行……一年前,我先同呢間XX銀行嘅主席做過隻1 on 1,傾有關澳門「回歸」兩年以嚟、喺經濟上嘅轉變……
老總一講到澳門呢筆,倒令我解開咗一個我諗咗好一輪嘅「疑團」:
話說幾個月前某個晚上,我同諾妍(佢喺邊個?詳見《北角演義》)鬧交。心火盛嘅我鬧完交後,就衝咗過澳門賭錢 — 我唔鍾意賭,但我鍾意搵啲我平日唔會做嘅嘢去發洩發洩你苦悶。
當晚,我喺文華東方某貴賓廳嘅百家樂檯上面,以五千銀一注喺度「發洩」緊。可能係「情場失意、賭場得意」嘅關係,張檯連開咗六口「閒」,我已經贏咗三萬銀。
當我繼續買閒、諗住買到佢爆為止嗰陣,我聽到我隔離嘅男人講咗句「 씨발 」,即係大約等於廣東話嘅「屌你老味」或者「屌那星」。我有留意到,個男人應該買咗幾舖「莊」,每舖幾萬銀。
我望一望佢,應該係卅出頭嘅韓國人,於是我就用韓文同佢講:「賭錢唔好賭硬頸,跟住條路買會好啲。如果你買爆個閒的話,今晚就唔好再賭喇。」
「但係我鍾意做莊喎!」佢答我。「……又好,聽你講買吓閒。」然後,佢買咗十萬蚊閒。由於佢出手最高,於是佢有得「甩牌」。
荷官派牌,莊家開出七點;我隔籬個韓國人更加面如死灰。佢揭開第一隻牌,係隻八。
「有邊!有邊!有邊!」其他落咗閒嘅賭客搏命嗌。韓國人好似啲𡃁仔甩會考成績單咁、係咁屈隻牌嘅四邊。
「贏呀!」佢大力張隻牌撻出嚟,係隻Q;又係開閒。
「好嘢喎!咁都俾你講中!」佢笑口噬噬同我講。「你係邊度人呀?」
「公州。」呢個已經係我嘅標準答案。
我哋繼續賭咗一陣,期間有句冇句咁傾偈。賭多五六鋪之後,佢同我道別,然後起身走先。我就再賭多幾鋪先離場;計計埋埋,我大約贏咗四萬幾銀。
當我離開貴賓廳嗰陣,酒店嘅公關喺門口截住我。
「先生,麻煩你留步;」酒店公關好客氣、滿面笑容咁同我講。「『金先生』交帶落,你係佢嘅朋友,叫我哋好好招呼你。我哋已經幫你開咗間套房,你今次嘅所有消費,都會入落金先生嘅帳戶度;祝你旅途愉快!我帶你上房休息吖!請你跟我嚟。」
就係咁,我無啦啦有一晚豪華套房嘆、仲食咗兩餐狠嘅。我唔知呢位「金先生」係邊位,亦都冇可能查得出,因為我連佢叫乜名都唔知,淨係知佢個樣係點。後來,接手呢次專題之後,我無意間喺資料搜集嘅過程中,見到呢位金先生嘅照片 — 原來佢就係金正日嘅大仔金正男。
而家,我總算明白,點解呢位「金三世」會喺澳門出現。
(按:XX銀行幫北韓洗黑錢嘅事件,喺2005年尾因為美國財政部嘅點名指責而浮上水面。至於金正男喺澳門嘅活動,就要到2007年先有傳媒報導。但根據筆者嘅親身經歷同事後嘅追查,金正男早於2002年或以前,已經活躍於澳門。金正男同張成澤都係朝鮮勞動黨中嘅「親中系」中堅份子,同北京嘅太子黨亦交情匪淺;因此亦種下兩人日後橫死嘅「禍根」。)
「Alan呀,」老總見我冇答佢,於是開聲同我講。「我信任你嘅判斷,你可以照你嘅意思去採訪報導。但我真係要提醒你:如果你真係要做呢個『脫北者』嘅故事,你要預備喺文章出街後一段時間,唔好喺中國大陸進行任何嘅採訪工作,甚至唔好去大陸旅行。最壞嘅情況,你連澳門都去唔到。」
「除此之外,喺採訪嘅過程中,你一定要好小心。唔好相信任何人,信你自己嘅判斷。有乜唔妥,唔好硬頸再追落去,即刻離開中國。」
睇嚟,我今次真係賭緊丁……

同日中午,延吉機場。
酒店交通工具各樣都準備就緒,係時候接朴太太同金老太機。
「東元,你究竟有幾部車啊?」我望住面前架Odyssey問佢。「過幾天你會不會駕一部大巴出來?」
「呵呵!這不算啥啊!」東元一臉自豪。「很多時候,韓國來的客人都是幾個幾個來的,從這裏開往長白山也得幾個小時,有台比較舒適的車,做生意也比較方便啊!」
傾咗一陣,朴太太同金老太喺人群中推住行李出嚟。
「馮先生,多謝你嚟接我哋;」朴太太向我鞠躬。「更加多謝你今次嘅幫助。」
「朴太太,你唔須要太客氣喇!」我向佢回禮,然後介紹我身邊嘅東元。「呢位係東元,佢會幫我哋安排交通之類嘅事情。東元係本地人,對朝鮮人喺中國嘅生活非常熟悉;可能可以幫你理解一吓。」
「拜託你喇,東元先生!」朴太太向東元鞠躬。「希望今次嘅事,唔會帶俾你太大麻煩。」
「唔使客氣,朴太太;」東元答佢。「我哋或者同老人家上車先,然後一邊行一邊傾?」
「好,好!」朴太太答佢;然後我哋行向東元架車。
「朴太太,」東元喺車上問朴太太。「你同北朝鮮嗰邊嘅人……約好時間、定好所有細節未?」
「仲未呀……」朴太太擰頭嘆氣。「不過,我約咗中國呢邊嘅接頭人,聽晚見面;到時,佢會有比較清楚嘅做法同時間表,可以俾到我。」
「東元先生,」朴太太好似突然醒起啲嘢咁。「你有冇認識過,喺北韓脫北、然後嚟咗中國生活嘅人?」
「唔……」東元諗咗一陣。「有就有嘅……你想搵佢?」
「係呀,」朴太太答佢。「其實都而家,我媽媽個心都仲未好踏實。雖然話,好多嘢都可以俾錢解決,但聽聞,由北韓出走去韓國,要走好遙遠而危險嘅路線,需時亦都好耐。我大舅父就係得我表弟呢一粒仔,萬一有咩閃失……我希望,有一個經歷過呢個過程嘅人,可以解釋一吓個做法俾我聽,等我睇吓,有乜嘢可以準備得好啲,等我表弟危險少啲。」
「我都明白嘅;」東元笑一笑。「等我一陣幫你問吓佢。」
「拜託晒你。」朴太太非常有禮。
原本,我哋想陪佢哋check-in之後,再一齊食晏;但係金老太話有啲攰,唔想食嘢。於是,佢兩個先返房休息,今晚晚飯時間再見。我同東元初雪求其食咗個大醬湯( 된장찌개 )之後,東元返咗機場睇鋪,我哋就返咗房休息。
「哥哥呀,」初雪問我。「朴太太個表弟……會唔會有危險㗎?」
「妹妹呀,」我學佢嘅語氣。「你都係由朝鮮過嚟嘅,不如你話我聽吖!」
「嘻嘻,哥哥笑人嘅;」初雪傻笑。「我係嚟工作嘅,又點同呢。不過,我有聽過有關叛逃者嘅故事;就喺我家鄉,都曾經有人叛逃……」
「咁佢成唔成功?」
「唔知呀,某日突然間唔見咗!反正冇任何消息,聽人講先知道佢叛逃;」初雪縮一縮膊。「但係,之後佢嘅屋企人就唔見晒,聽聞係半夜俾保安員帶走,之後就再冇見過佢哋。然後全村人都要集合,接受三個鐘嘅『教育講座』,了解叛逃係背叛人民、危害國家安全嘅行為,同埋後果。」
「咁你知唔知佢哋全家去咗邊?」我問佢。
「『地獄』囉!」佢眼定定咁望住我。
「地獄?」我不明所以。
「係呀,地獄;」佢仍然眼碌碌咁望住我。「有勞動鍛煉隊、管理所、集結所、教化所、監獄;總之統稱『地獄』。平時普通人連行近啲都禁止,聽聞,裏面好恐怖㗎……」講到最尾,佢面露惶恐。
「咁你有冇見過,喺地獄出返嚟嘅人呀?」我再問佢。
「有,不過已經神智唔清醒;」佢答我。「其實都聽過有人返咗出嚟後,仍然可以正常生活;不過,我就未見過喇。」
「初雪呀,」我見佢講開啲「恐怖」嘢,於是打蛇隨棍上。「我想同你講,朴太太嘅事,不如你真係唔好去;好唔好?」
「點解呀?」佢面帶詫異咁望住我。
「我實在唔放心俾你去冒險;」我解釋。「你要明白,中朝邊境其實好混亂、兵賊不分。萬一有咩事,先唔好講係賊,就算你俾兵拉咗,無論係中國兵又好、朝鮮兵都好,你都唔會有好下場。你啱啱先講完『地獄』嘅恐怖,我好擔心,萬一你有咩事,可能都會有相同嘅下場……」
我算唔算嚇緊佢?一半半啦。不過,如果我哋喺邊境嘅「活動」俾人揭發的話,咁無論係解放軍定北韓軍拉到我哋,我會點都仲係未知之數,但佢就一定入硬集中營無誤。到時,你叫我點對得住佢?
可能係我嘅語氣太重,初雪有啲錯愕;佢陷入咗沉思。過咗冇耐之後,我見到一滴眼淚喺佢面上流過。
「對唔住呀,」我同佢道歉。「我唔應該咁樣嚇你;但係,我真係唔希望你參與今次嘅事情。」
「哥哥,」佢好堅決咁望住我。「我唔怕!我一定要去!」
「點解?」我問佢。
「哥哥……」佢繼續望住我,但係眼神帶住一抹溫柔。「 좋아해요 !(我喜歡你)」佢用一句地道嘅南韓韓文答我。
「由細到大,除咗我屋企人之外,冇任何人好似你咁,對我咁好;」佢好認真咁望住我。「喺一個敵對階層同動搖階層嘅社會長大,我明白每個人都要自保係好重要。呢段時間同你相處,你除咗好錫我之外,仲好尊重我。咁大個人,我第一次感覺到,被愛同被尊重嘅感覺。哥哥,我好喜歡你,所以我要保護你,唔會俾你自己一個去冒險;如果有咩事的話,我願意同你一齊去面對。」
講完之後,佢好用力咁攬住我。
呢一刻,我清楚感覺到,我同初雪之間,有一種感覺 — 係愛嘅感覺。
無月無日無夜
仍願停下來聽你傾訴
能為你好 能讓你好 都一一去做
無論情是誰造
仍願垂下頭給你禱告
沉澱了的 沉默訊息 讓夜幕聽到
從未忘記 你需要甚麼 我早已做過
然後忘記 獻出過甚麼 得到的將有幾多
若你用我的感情愛一天
願意讓時間靜下等你十年
期望讓你聽見 等你實踐
這一生總有這天
若你用我的心情過一天
定會明瞭我度日怎會如年
期望讓你看見 風雨漫天
分一點給你掛牽
假如命運沒終點
(待續)
本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!