濱海灣花園的母與子雕塑

2022/06/15閱讀時間約 1 分鐘
Mother & Child by Dr Ng Eng Teng
2021.12.19
濱海灣花園(Gardens by the bay)步道上,小椰林間的這座母與子雕像,吸引了我的注意。
題材常見,但是深邃的五官、魚鰭狀的雙耳、比例上顯得異常大的手掌、和人魚般卻又似被束縛了雙腳的姿態,帶給我強烈的神話感,觸動我的內心,令我難忘。
"Humanity, yes, life itself is my main inspiration... Humanity begins with the family, parents and children, their upbringing and relationships. So the mother and child theme has been very prominent in my work.
I look on the whole emotional aspect of mankind. The struggle, the heartache, the love, the hatred and bitterness of life; all this [is expressed] with mother and child..."
- Dr Ng Eng Teng (新加坡雕塑家黃榮庭)
為什麼會看到廣告
5會員
217內容數
曾經遠颺北方雪國,此回移居新加坡,開啟我的南洋航道。 生活在他方,他方成了家。我用旅人的眼睛過生活;用生活的心情天天在旅行。 除了炎熱的天氣、除了肉骨茶海南雞飯,新加坡這個蕞爾小島還有什麼?讓我帶你跟著我一起探索張望獅城的今與昔,用不同的視角看見此地的趣味與美好。La vie est d'ailleurs!
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!