『Trust - 信仰之躍』你還在新手村裡虐菜嗎?

2022/09/15閱讀時間約 6 分鐘
15.09.2022 @ Perth
獨角獸神諭卡- Trust 相信
Trust - 相信
From " Oracle of the Unicorns " Guidebook by Cordelia Francesca Brabbs
湧入未知,保持信念勇往直前,相信你能飛翔。
Leap into the unknown. Have faith and move forward. Believe you will fly.
你的靈魂正在呼喚你信念勇氣躍入未知,你知曉已經不能再待在原地,墨守成規一成不變的過著你的日子,你知道必須離開舒適圈去探索,但你心中還有著猶豫。
你像在懸崖邊緣,擔憂著翅膀不會在躍下時展開,無法順利翱翔。擱置了應該做的事,避免並拖延著找尋各種理由待在你的舒適圈。是時候選擇你的夢想了。
允許自己對有進入未知世界的興奮感,放開主控選擇驚喜的生命,把那些小心翼翼拋開,變得勇敢且相信。當你勇敢地起身躍起時,翅膀會展開帶著你翱翔。
Your Soul is calling on you to take a courageous leap of faith and launch into the unknown. You know deep down that you cannot stay where you are, doing that you cannot stay where you are, doing the same things in the same way any longer. You know it is time to get out of your comfort zone, to expand and to explore. Yet, a part of you is hesitating.
You feel as if you are at the edge of a cliff, not fully believing that when you take the leap, your wings will appear, and you will soar. You may be putting off what you know you need to do. You may be avoiding thing that scares you and making excuses to stay in your comfort zone.
This winged horse wants you to know that she is here to support you and it is safe for you to make this change. She reminds you that you have free will and can make this choice. You can give in to feat, stay where you are and never find out what else is out there for you or you can have the courage and faith to take a risk. It is time to choose your dream.
Allow yourself to get excited about leaping into the unknown. Let go of control and choose a life of surprise. It is time to throw caution to the wind, be courageous and trust. When you are brave and take a leap, you wings will appear and you will soar.
-
腦海裡一直出現的是冰雪奇緣第二集那首歌『 into the unknown 』
And if I heard you, which I don’t
雖然我沒有聽到你說了什麼 但即使我真的聽到
I’m spoken for I fear
我也早已經表明了立場了
Everyone I’ve ever loved is here within these walls
我所愛的人都在我的舒適圈之中
I’m sorry, secret siren, but I’m blocking out your calls
那些呼喚我的聲音啊 我很抱歉我隔絕了你們
I’ve had my adventure, I don’t need something new
我曾有過冒險 而我現在不需要任何新奇的事物了
I’m afraid of what I’m risking if I follow you…
我好害怕我會因為追隨那些呼喚而失去些什麼⠀⠀
Into the unknown
進入未知的領域之中
我是一個非常喜歡鼓勵別人離開舒適圈的人,或許是因為我不斷在這件事情上受惠,但是我也比誰都明白那種恐懼,恐懼這個變化會帶來失去,但或許就這種心臟毛毛的感覺,才是真正與我們靈魂深處對話會有的感受,總是在寫出真正的心情時手腳發冷,總是在說出想說的話時掉下眼淚,總是在期待「感覺來了」。
人們總是喜歡待在自己最喜歡的那座山頂,說著每個人對成就的定義不一樣,但當「Ain't No Mountain High Enough」這首歌播放時,卻默默地哼著,默默地起雞皮疙瘩,想唱出那高亢的聲音。因為靈魂深處知道,追求更好,不斷地成就那種快樂是讓人興奮又快樂的。
2022不管是股市還是心靈都已經講半天這世界不是只有黑跟白,灰階思考也是一直待在排行榜上,信仰之躍是要跳還是不跳?待在舒適圈的理由與好處千百種,但面對風險管理說沒比較沒傷害,沒改變沒意外,但是損失的是自己的時間。
上班遲到作業沒寫,講給老師聽的理由其實老師都知道,自己知道有沒有盡力,以為投機是騙過老師,但是可惜騙的是你自己,蒙蔽的是你自己的良心。
一定覺得我在跟你說些風涼話嗎?抱歉我就是那個遲到拖延大王,當真的想改變時發現連找到懸崖跳的進度條都還沒到,你龜在的不過是新手村而已,才解完教學就覺得夠了,連出城打怪練功都還沒開始,就吵的誰要跟你二轉,痾不好意思,你連滿30等的職業都還沒到,嗆人家二轉沒用幹嘛?
理由都是講給自己聽的,成就也是給自己受惠的,這人生要馬虛度要馬精彩,都是你自己定義的,摸摸自己的良心,你還在新手村虐菜嗎?
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!