37. Nilesh的國際學校工作

2017/11/03閱讀時間約 2 分鐘

這是我在印度搭過距離最長時間最久的一趟火車,30小時的車程,我手上的火車票是未被確認的票,換句話說我只能在車廂裡逐水草而居,坐在沒有人的床位上,而Nilesh是我在一次移動坐定後的隔壁乘客,得知我的票是未被確認的,他與在車上認識的一位穆斯林大哥非常關心我,也時常找我聊天,深夜時穆斯林大哥甚至讓我跟他一起擠在他的床位上,我坐在他腳邊剩餘的位子,靠著牆壁睡睡醒醒,隔天早晨雖然很累,但他們兩個還是時常逗弄我,就像Nilesh叫我跟著他到與前一節車廂的連接處,隔著牆壁問我他手指的女生漂不漂亮。

 

 

他在我的筆記本上寫到

 

 

Hi! It's Nelish.s.Deore. A proud citizen of India.... A country having 29 states and various different languages with having different culture and religion. I want to share information about our two main festivals. One is EID and other is Diwali. Before EID the muslim people  have there fast of complete one month and these two festivals are the festival when people of different religion and culture come together and celebrate it. It's so good to see this unity of Indian people. India is the country of various emporors like Shivaji Maharaj, Maharaja Ranjit Singh. I am feeling happy to wrote this. 

Thank you friend

keep smiling  Be Happy

Your best friend from India.

 

 

Darren Cheng
Darren Cheng
Darren是我爸給我的名字,不是英文老師取的。台北是我媽生下我的地方。成癮於記錄事情,相機也好文字也罷,一直相信著把生命丟到路上,就會看見它原本的樣子,喜歡在生活旅行也在旅行中生活。現在的我正找回人生的主導權,在一段注定有結尾的旅程中,過一個80歲後依舊有著無數故事可說的人生。 好吧簡單來說,我喜歡閱讀寫字、攝影旅行、瘋狂做自己。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!