[經典放送]Billy Joel - Just The Way You Are

2020/10/10閱讀時間約 4 分鐘
1977 收錄於Billy Joel第五張個人專輯(The Stranger)中的Just The Way You Are,在1979年葛萊美獎獲得年度單曲的榮耀,可以想像大概是人人會唱的國民情歌。
我猜有人看到歌名第一反應想到的是Bruno Mars在2010年發行的Just The Way You Are,雖然歌名一模一樣,但是在表達愛上走的卻是完全不同路數。
Just The Way You Are作為一首寫給第一任妻子的情歌,在離婚之後Billy Joel承認很不喜歡在唱到這首歌,到底誰願意分手後天天還看到對方的蹤跡,誰叫這首歌在當時這麼紅,也是無可奈何。
<清新風cover>
<Glee版> 時代眼淚omg😂😂😂😂

Just the way you are

🎤 Singer — Billy Joel
🎹 Composer — Billy Joel
✒️Lyricist—Billy Joel
Don’t go changing, to try and please me
You never let me down before
Don’t imagine you’re too familiar
And I don’t see you anymore
不需要為了取悅我而有任何改變
你從來沒有讓我失望過
不要認為你始終如一
我就會對你興趣缺缺
I would not leave you in times of trouble
We never could have come this far
I took the good times, I’ll take the bad times
I’ll take you just the way you are
我不會再患難中離你而去
我們已經走了這麼遠
一起經歷了美好的時光,我也願意承受困苦的時刻
我會接受你的任何樣子
Don’t go trying some new fashion
Don’t change the color of your hair
You always have my unspoken passion
Although I might not seem to care
不要去追求新的流行
不要改變你的髮色
你總是讓我有說不出的驚喜
雖然你可能以為我滿不在乎
I don’t want clever conversation
I never want to work that hard
I just want someone that I can talk to
I want you just the way you are
我不想要花言巧語
我不想要這麼累
我只是想要一個能跟我對話的人
我就想要你原來的樣子
I need to know that you will always be
The same old someone that I knew
What will it take till you believe in me
The way that I believe in you
我要知道你會一直是原來的那個你
要我怎樣付出才能讓你相信我
就像我相信你一樣
I said I love you and that’s forever
And this I promise from the heart
I couldn’t love you any better
I love you just the way you are
我說我愛你,永遠地
我打從心底的承諾
對你得愛已無以復加
我愛你,你原來的樣子
I don’t want clever conversation
I never want to work that hard
I just want someone that I can talk to
I want you just the way you are
我不想要花言巧語
我不想要這麼累
我只是想要一個能跟我對話的人
我就想要你原來的樣子

為什麼會看到廣告
21會員
49內容數
農民所說的節氣,就是大家在課本裡面看到的二十四節氣, 雖然近年氣候異常四季越來越不明顯,但節氣在日常中還是十分管用。 讓我起心動念開啟這個全新的系列,陪大家走過一輪春夏秋冬, 讓這二十四個詞彙更貼近我們的生活。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!