[晨報音樂]Pauline Zoe Park -Sunflower 中文+英翻

2022/04/23閱讀時間約 4 分鐘
炎炎夏日真的需要一首summer vide的歌曲,第一次在spotify聽到這首歌單存覺得輕快也很適合公路旅行聽,但在翻譯歌詞的過程才發現原本以為的情歌是一首福音歌曲,也可以把他當作讚頌大自然的美好,不管如何任何事都值得我們好好體會。

歌曲:Sunflower(2020) 
單曲專輯:Sunflower
🎤 Singer — Pauline Zoe Park
✒️Lyricist — Pauline Zoe Park
You’re the light in the morning
You’re the breeze in the afternoon
You’re the water welling up within me
You are making me new
你是早晨的陽光
你是午後的微風
你是我內在的湧流
讓我成為嶄新的自己
You’re the roots that go deep deep down
You’re the energy I need to grow
You’re the mover of my every season
You surround me everywhere I go
你像樹根越紮越深
你是讓我成長的力量
你是我無時無刻的原動力
你就在我四周無處不在
You are the sun, and I’m your sunflower
You are the reason for the colors of my soul
You are the sun, and I’m your sunflower
So I look to you and overflow
你是太陽,我就是繞這你轉的向日葵
照亮我靈魂的陽光
你是太陽,我就是繞這你轉的向日葵
You are watching over me constantly
You are strengthening my feeble knees
You are fighting for my victory
You are fighting for me I believe
你總是照顧著我
給我力量在我支撐不住時
為我取得榮光
我相信你總是替我爭取....
You are the sun, and I’m your sunflower
You are the reason for the colors of my soul
You are the sun, and I’m your sunflower
So I look to you and overflow
你是太陽,我就是繞這你轉的向日葵
照亮我靈魂的陽光
你是太陽,我就是繞這你轉的向日葵
You’re always smiling at me
Even when I can’t breathe
You’re always smiling at me
Even when I can’t see
你總是以微笑面對
即使面對喘不過氣的生活
你總是以微笑面對
即使在我盲目不清時
You’re always smiling at me
You’re teaching me how to breathe
So I look to you and let it all go
I look to you and let it go
你總是以微笑面對
你教會我如何坦然面對生活
我仰望著你讓一切釋懷
我仰望著你讓一切釋懷
Oh
You are the sun, and I’m your sunflower
You are the reason for the colors of my soul
You are the sun, and I’m your sunflower
你是太陽,我就是繞這你轉的向日葵
照亮我靈魂的陽光
你是太陽,我就是繞這你轉的向日葵
So I look to you and
Oh I look to you and
I look to you and overflow
我仰望著你讓一切釋懷
為什麼會看到廣告
21會員
48內容數
農民所說的節氣,就是大家在課本裡面看到的二十四節氣, 雖然近年氣候異常四季越來越不明顯,但節氣在日常中還是十分管用。 讓我起心動念開啟這個全新的系列,陪大家走過一輪春夏秋冬, 讓這二十四個詞彙更貼近我們的生活。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!