登記捐贈骨髓

2022/11/14閱讀時間約 2 分鐘
(她在11月13日上午等不及骨髓移植,與世長辭)
第一次去捐血中心,我登記成為骨髓捐贈者。
朋友H,大概6年前認識並一齊共事。佢係一個好厲害嘅人,聰明而善良,充滿理想且能付諸實行,係一個好可靠、穩重嘅人。佢唔係典型嘅領導者,而係剛柔並重,就好似海洋般柔而有力。喺我狀態好差嘅日子,佢總係包容體諒我,而我知道依份包容背後佢獨力承擔咗好多。
然後就喺19年頭,有次佢好平靜咁提起佢貧血去咗做body check,發現有再生障礙性貧血(再障)。佢大概解釋咗再障即係骨髓唔識造血,係一種骨髓造血功能衰竭症。佢當時嘅堅毅,令我以為,ok的。
後來我一直忙各樣事情,再後來就入咗去坐。自己都頭昏腦脹了,就好易忽視身邊人嘅感受/苦難。又或者係,當自己痛得麻木,面對住他人身上另一種毀滅性嘅苦難,我唔識回應,我無力去理解或共感。(所以我成日覺得自己唔係一個「好」朋友,經常對朋友有所虧欠,又唔識點表達對朋友嘅愛同感激)而佢仍一直默默地盡佢所能咁support我。
保釋出黎後,我先知道佢依家係極重型嘅再障(very severe Aplastic Anemia)。除左一般貧血症狀,缺乏血小板亦導致佢好易會皮下出血,因為嚴重缺乏白血球而受各種感染折磨,免疫力不足令一個細傷口都可以受感染,所以佢只能避免外出,亦經常要住院。而佢原本嘅生活,工作、社交、興趣,都被奪去,佢嘅生活就剩低喺隔離病房張床到。
所以當我好心虛咁揾翻佢時,佢話唔緊要,因為當時大家都各自面對緊煉獄。我哋講起絕望、講起麻木。我知道佢係幾咁厲害嘅一個人。所以更加揪心。不過佢唔係曾經好厲害,而係一直都係。佢對自身以及外在嘅awareness and insight,仍然令我動容。
「我哋見到面會係一件好神奇嘅事,我哋啲時間都唔係自己掌握的」。過多幾個月,我就入去坐,唔知我哋幾時可以再見面,但我確信會有依一日。我想為佢做少小野,希望好似佢咁好嘅人可以擁有一個能支撐佢生活嘅身軀。儘管骨髓脗合機會好微,但係我唯一可以做嘅事,同埋自己要好好活着,努力掙扎。
登記做骨髓捐贈者非常簡單,去捐血站填同意書、健康問卷、抽少量血液就可以。只要你身體健康狀況良好,無傳染病,年齡介乎18歲至50歲,非乙型肝炎帶菌者,就可以去登記。假如真係有合適者先會再聯絡你並作進一步的身體檢驗,捐贈者喺過程中都有權退出。大家得閒去登個記啦~
黃子悅
黃子悅
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!