IF-Bread

2023/02/13閱讀時間約 2 分鐘
Bread輕柔得歌聲,唱出對於心中所愛之人的情話,千言萬語難以娓娓道來,字字句句的美好用著優美的旋律建構出來,增添出純粹簡約愛的美。
If a picture paints a thousand words
如果一幅畫可描繪出千言萬語
Then why can't I paint you?
那為何我不能描繪你的樣貌
The words will never show the you I've come to know
千言萬語無法描繪出我所認識的你
If a face could launch a thousand ships
如果一張樣貌可以捕捉到千隻船舶
Then where am I to go?
那我將何去何從
There's no one home but you
只有你是我的歸屬
You're all that's left me to
你一直存留在我心中
And when my love for life is running dry
而當我生命中的愛持續乾枯
You come and pour yourself on me
你到來並灌注你自己在我身上
If a man could be two places at one time
如果一個人在同一時間身處在不同地方
I'd be with you
我只選擇伴隨著你
Tomorrow and today, beside you all the way
無論明天和今天,自始自終陪伴著你
If the world should stop revolving spinning slowly down to die
如果世界可以停止慢慢地旋轉直到死去
I'd spend the end with you
我願意花我的餘生伴隨著你
And when the world was through
而當這個世界結束
Then one by one the stars would all go out
星星一顆一顆接著熄滅
Then you and I would simply fly away
而你和我即會飛離這個世界
    abby
    abby
    熱愛閱讀、電影、音樂,從中汲取養分融入生活中,給予思考並用文字呈現
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!