Taylor Swift - Karma 因果報應 中文歌詞翻譯

yua
發佈於Midnights
閱讀時間約 7 分鐘




在我上傳淚水飛彈的當天,就看到小賈斯汀不但開除了scooter braun,還為了還債賣了自己的資產(結果還是沒還完),就覺得已經很karma style了

↑小賈開除scooter這件事情有被否定的版本就是了,但還債應該是真的


今天直接看到阿里公主和demi lovato也跟他解約,雖然我相信以他的人脈,這件事情對他打擊不會太大,但失去兩位音樂才子對他的職涯來說算是一次滑鐵盧


krama is real, bitch!

但我真的很討厭和ice spicy的合作,對冰辣妹沒有意見但她們就沒有vibe起來齁




You're talking shit for the hell of it

Addicted to betrayal, but you're relevant

You're terrified to look down

你滿嘴胡謅和屁話,就是為了讓自己爽一下

早已沉溺在背叛他人信任的你,可別想一走了之

你也恐懼著哪天自己也會淪落地獄


'Cause if you dare, you'll see the glare

Of everyone you burned just to get there

It's coming back around

但要是你夠有種,就直視我凶狠的眼神

與那些為了自身利益、被你推下火海的犧牲者

我們將會一生糾纏著你


And I keep my side of the street clean

You wouldn't know what I mean

而我就是乖乖走我的路,沒想惹事生非

你則是唯恐天下不亂的反社會分子


'Cause karma is my boyfriend

Karma is a god

Karma is the breeze in my hair on the weekend

Karma's a relaxing thought

畢竟因果報應就是我親愛的另一半

是創世紀的神

是週末時輕拂我髮絲的微風

是無事一身輕的愉悅心情


Aren't you envious that for you it's not?

Sweet like honey, karma is a cat

Purring in my lap 'cause it loves me

你一定羨慕死了吧?你只能活得像個過街老鼠

甜蜜如糖蜜,報應是隻可愛貓貓

在我的大腿上打呼嚕,牠可愛死我了


Flexing like a goddamn acrobat

Me and karma vibe like that

跟個身體夭壽柔軟的馬戲團雜耍者一樣

我和因果報應就是這麼稱兄道弟


Spider-boy, king of thieves

Weave your little webs of opacity

My pennies made your crown

沒能獨當一面的蜘蛛男孩,偷搶拐騙樣樣行

揮舞著你小得可憐的蜘蛛網想抓點啥

還不是我的多才多藝才能讓你稱王稱霸


Trick me once, trick me twice

Don't you know that cash ain't the only price?

It's coming back around

騙了我一次又一次

你不會不知道你該給的報酬不只是金錢吧?

我們將會一生糾纏著你


And I keep my side of the street clean

You wouldn't know what I mean

而我就是乖乖走我的路,沒想惹事生非

你則是唯恐天下不亂的反社會分子


'Cause karma is my boyfriend

Karma is a god

Karma is the breeze in my hair on the weekend

Karma's a relaxing thought

畢竟因果報應就是我親愛的另一半

是創世紀的神

是週末時輕拂我髮絲的微風

是無事一身輕的愉悅心情


Aren't you envious that for you it's not?

Sweet like honey, karma is a cat

Purring in my lap 'cause it loves me

你一定羨慕死了吧?你只能活得像個過街老鼠

甜蜜如糖蜜,報應是隻可愛貓貓

在我的大腿上打呼嚕,牠可愛死我了


Flexing like a goddamn acrobat

Me and karma vibe like that

跟個身體夭壽柔軟的馬戲團雜耍者一樣

我和因果報應就是這麼稱兄道弟


Ask me what I learned from all those years

Ask me what I earned from all those tears

Ask me why so many fade, but I'm still here

(I'm still, I'm still here)

問問我這幾年我在你身上學到甚麼好了

問問我我在流過的無數淚水中得到什麼好了

問問我為什麼經歷無數次跌落低谷,卻總如黎明般升起

(如黎明般升起)


'Cause karma is the thunder

Rattling your ground

Karma's on your scent like a bounty hunter

因為因果輪迴就是一道刺眼的閃電

在你的地盤上肆無忌憚的撒野

因果輪迴像個賞金獵人,鎖定你高傲的臭氣


Karma's gonna track you down

Step by step from town to town

Sweet like justice, karma is a queen

Karma takes all my friends to the summit

因果輪迴將會沿著線索找到你

神不知鬼不覺一步步靠近你身邊

甜蜜如正義,因果輪迴就是王國皇后

它帶著我所有的朋友抵達世界巔峰


Karma is the guy on the screen

Coming straight home to me

因果輪迴就是那個在電影中的性感男人

下戲後直奔我的懷抱


'Cause karma is my boyfriend (karma is my boyfriend)

Karma is a god

Karma is the breeze in my hair on the weekend (weekend)

Karma's a relaxing thought

畢竟因果報應就是我親愛的另一半(因果報應就是我親愛的另一半)

是創世紀的神

是週末時輕拂我髮絲的微風(週末)

是無事一身輕的愉悅心情


Aren't you envious that for you it's not?

Sweet like honey, karma is a cat

Purring in my lap 'cause it loves me

你一定羨慕死了吧?你只能活得像個過街老鼠

甜蜜如糖蜜,報應是隻可愛貓貓

在我的大腿上打呼嚕,牠可愛死我了


Flexing like a goddamn acrobat

Me and karma vibe like that

跟個身體夭壽柔軟的馬戲團雜耍者一樣

我和因果報應就是這麼稱兄道弟


Karma is my boyfriend

Karma is a god

因果報應是我親愛的另一半

是創世紀的神


Karma's a relaxing thought

是無事一身輕的愉悅心情


25會員
72內容數
the blues and then purple pink skies.
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!