Zach Hood - how to change a tire【英文歌曲翻譯】

2024/03/15閱讀時間約 4 分鐘

[Verse 1]

I was eight years old in a world smaller than my hands

當我八歲時,世界比我的雙手還要小

The only pain I known was a concrete scrape back then

唯一的痛苦就是那時候的一道混凝土刮傷

Till my brother told me it's time to grow up and be a man

直到我的哥哥告訴我,該是長大成人的時候了

'Cause daddy build a home with someone else, somewhere else in the state

因為爸爸在其他地方在州的另一端與另一個人建一個家

Oh, I'm drivin' now

哦,現在我已經開始會駕駛了

Ten and two without you, but I'm findin' out

十點和兩點之間,雖然沒有你,但我正在找尋中


[Chorus]

I learned when it all gets low how to hold my head up higher

我學會了當一切都變得困難時,如何讓自己抬起頭

I learned how to change my fate despite the way I'm wired

我學會了如何改變自己的命運,盡管我的天性如何

But I'm on the side of the road and I'm all alone

但我現在獨自一人站在路邊

With this flat ripped up reminder

手中拿著被撕裂而扁平輪胎

That you left and let us down

你的離去讓我們感到失望

And you never showed me how to change a tire

你從未教過我如何換輪胎

To change a tire, you never showed me how

如何換輪胎,你從未教過我


[Verse 2]

To really love someone without the fear they're gonna let me go

如何真正愛一個人而不害怕他們會離開我

How to stay, not run

如何堅持,而不是逃跑

But thanks to you that's the love I know

但多虧了你,這就是我所知道的愛

I see you in my face, but I got my mother's heart

我在我的臉上看到你,但我擁有我母親的心

I love the light I made, but there's always a missin' part

我喜歡我創造的光明,但總有一部分缺失


[Chorus]

I learned when it all gets low how to hold my head up higher

我學會了當一切都變得困難時,如何讓自己抬起頭

I learned how to change my fate despite the way I'm wired

我學會了如何改變自己的命運,盡管我的天性如何

But I'm on the side of the road and I'm all alone

但我現在獨自一人站在路邊

With this flat ripped up reminder

手中拿著被撕裂而扁平輪胎

That you left and let us down

你的離去讓我們感到失望

And you never showed me how to change a tire

你從未教過我如何換輪胎

How to change a tire

如何換輪胎,你從未教過我

Oh-oh, you never showed me how

哦-哦,你從未教過我

You never showed me how, oh-oh-oh-oh-oh-oh-oh

你從未教過我如何換輪胎,哦-哦-哦-哦-哦-哦-哦


[Outro]

You never showed me how, you never showed me how

你從未教過我,你從未教過我

You never showed me how

你從未教過我

Oh-oh-oh

哦-哦-哦

9會員
117內容數
不專業翻譯
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!