【中英歌詞】柏德之門3 片尾曲《The Power》翻譯 Baldur's Gate 3

2024/04/24閱讀時間約 2 分鐘

https://www.youtube.com/watch?v=f_5aHf3saoY&list=RDaWmvVEm5SC8&index=3

raw-image

We'd pick our way, overhear more in changing

我們謹慎地前進,變化在無意間越來越多

You into me and me into you

你我的感受,逐漸融為一體

I meant to say that I love you or maybe

我本想說我愛你,但那只是個可能性

Feel like a flame, what's happening to me?

這種感覺有如火燒,我身上到底發生了什麼?


Firelight burning the tower

烽火光芒在塔頂燃燒閃爍

Hold tight, don't fight the power

緊緊抓住吧,不要對抗這股力量

Firelight burning the tower

烽火光芒在塔頂燃燒閃爍

Hold tight, don't fight, don't fight, don't lose the power

緊緊抓住,不要抵抗,不要抵抗,就不會失去這股力量


I went away 'cause I missed you or maybe

我會離開是因為思念你,但那只是個可能性

You are not me and am I truly you?

你不是我,而我又真能是你嗎?

Lantern with a star

提燈中的星辰閃爍

Hard tide hammering where you are

猛烈的潮汐拍打你所在之處

Step slow as a fawn

步伐如小鹿般緩慢前行

Firelight burning the tower

烽火在高塔上閃爍

Crowned light moon of mine

屬於我的月光如王冠般閃爍

I found you too soon

而找到你的時機太早了

Shining star of mine, hold tight

屬於我的閃爍星辰,請堅持住

Don't fight the power

別對抗這股力量啊


Moonlight burning the flower

月光正燃燒著花朵

Hold tight, don't fight the power

緊緊抓住吧,不要對抗這股力量

Firelight burning the tower

烽火在高塔上閃爍

Hold tight, don't fight, don't fight don't lose the power

緊緊抓住,不要抵抗,不要抵抗,就不會失去這股力量

13會員
13內容數
遊戲系畢業後繼續做遊戲企劃的社畜,下班當然是繼續跟遊戲糾葛,我想跟遊戲還有床結婚。遊戲賞析/可能有一點點自己做遊戲的經驗談。專題底圖是自己繪製的薩爾達二創像素武器。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!