編輯嚴選
初雪(拾叄)

2020/06/30閱讀時間約 13 分鐘

分易分、聚難聚

十七八歲嘅時候,我第一次睇電影《滾滾紅塵》;老實講,當時嘅我,並非完全睇得明呢齣戲。
我唔明沈韶華(林青霞)點解會將最後一個逃亡嘅機會,俾咗章能才(秦漢);我更唔明白,點解沈韶華會咁愛呢個兩次選擇離開佢嘅男人。
後來,當自己經歷過一段五年多嘅異地苦戀之後,總算明白究竟係咩一回事。雖然,時至今日,我都仍然未明白,點解Chloe會咁愛我呢個兩次選擇離開佢嘅男人,甚至為我斷送半生幸福。
「愛」呢個字,太博大精深;我等凡夫俗子,又豈有資格一窺堂奧……
愛情如是、親情如是;為咗一個「愛」字,究竟我哋可以去幾盡?

Day 14,下午較早時份,圖們市。
幾個鐘嘅車程之後,我又再一次嚟到圖們市、並企正喺「龍門客棧」前面。呀,唔係,係「友誼賓館」先啱。
不過橫睇掂睇,呢間都係《龍門客棧》 — 胡金銓又好、徐克都好,都係講緊嗰款嘢啦。之前,其實我都有諗過,東元係本地人兼旅遊業人士,佢講得出口,話呢間友誼賓館係「比較老舊,有啲日久失修嘅情況」,所以我都一直調低我自己嘅期望;甚至同自己講:唔好抱有任何期望。
原來,塵世有一種失望,係就算你冇期望,都會令你失望。今次我又學到嘢喇。
十鬆啲年前,我曾經喺廣西憑祥市一個叫「蒲寨」嘅地方、住過一次「龍門客棧」嘅exact replica — 一間木製、搖搖欲墜嘅「客棧」;嗰度係中越邊境,我出客棧行轉右行十步、第十一步就已經係越南領土。估唔到,喺中朝邊境,都有間類同嘅客棧嚟充撐一吓場面。呢間嘢同蒲寨嗰間嘅唯一唔同,就係佢係石屎建築物、暫時仲未有倒塌嘅危機。
初雪同兩位韓國女士坐咗喺大堂嘅一張圓檯度、一邊傾偈、一邊等緊check-in。我襯呢個時候,叫咗東元出賓館門口;因為我有嘢要同佢講。
「東元啊,」我用國語開口先。「你先不要在這裏登記,你去市內其他地方,找一家酒店落腳吧。」
「哦?」東元轉台同我講韓文。你可以睇得出,一個中國朝鮮人嘅基本設定,係講韓文嘅;同我哋一開口就廣東話一樣。「你意思係……」
「呢度地方偏僻,賓館亦都好破舊……」我跟佢轉台。「可能係我多疑,但我覺得,有一個人唔係住喺呢度,萬一有咩事,我哋都有個照應……」
「我明白,放心啦,」東元隨即明白我嘅用意。「一陣我會去關口附近嘅酒店落腳。今晚我會將架車泊喺呢度附近等你嘅消息;萬一有咩事,我可以即刻開車過嚟。」
同東元傾完後,我哋就去咗接待處check-in。所謂嘅「接待處」,其實就好似舊時啲戲院嘅售票窗口咁、得個圓拱形嘅窗口係接觸到人,其餘嘅地方,都係好似個鐵籠咁圍住晒;佢呢個setup令我有啲不安 — 唔係發生過某啲「事情」,一間賓館唔會無啦啦將個reception搞到好似監獄咁……
不過話分兩頭,呢間客棧,又真係好抵住 — 一晚房都係四十人仔,去到大城市的話,四十人仔連hostel一格床位你都住唔到囉。我哋間房喺二樓,同朴太太嘅房打對面;都好,起碼有個照應。
入到房,不出所料,係一間白光管、冇冷氣、四面灰水牆、木窗、得張木床但係有蚊帳嘅房;當然冇電視啦。茶几上面有一個熱水壺同兩隻杯,由封塵程度估計,疑似係滿州國大同元年一直擺到而家未郁過。大吉利是講句:呢度同圖們看守所有幾分似……
「我好似返咗朝鮮咁呀……」初雪四圍打量。「不過都唔算太差吖。」
「傻妹呀,」我輕輕攬住佢、摸一吓佢個頭。「咁點先算差呢?」
「四道牆都未穿窿……」佢望一望四周、然後望住我笑。「我覺得冇問題呀!再差嘅我都見過。等我洗乾淨啲杯,再去攞啲熱水,然後我哋沖茶飲吖!」
「樸實」係呢個女仔嘅優點。

晚上九點幾。
我哋喺關口附近一間比較似人樣嘅飯店食咗餐晚飯,然後就返咗賓館、喺樓下大堂坐咗喺度、等朴太太嘅表弟出現。根據佢哋嘅約定,表弟會喺午夜過後出現,但確實時間唔知。
頻撲咗成日,我哋都明顯見到金老太一臉疲憊、甚至略帶憔悴。朴太太曾經勸佢上房休息一吓、表弟到嗰陣再叫醒佢,但係金老太點都唔肯。
「婆婆呀,你今日忙咗一日,一定好攰㗎喇;」初雪挽住金老太嘅手臂、一邊好關切咁同佢講。出乎所有人嘅意料,佢一開口就係一口南方韓文(我唔敢用「標準語」呢三個字,因為真係唔太標準)。「如果一陣『表弟叔叔』嚟到、你又唔夠精神同佢團聚的話,咁點算呀?」
我哋三個聽到「表弟叔叔」( 사촌 아저씨 /四寸叔叔;四寸「 사촌 」係朝鮮族對表親嘅統稱)之後,都不約而同笑咗出嚟。
「我呢個傻更更嘅小孫女呀,」金老太滿面笑容咁摸一摸初雪塊面。「妳發明咗啲好可愛嘅韓文喇!好啦,我聽你話,我上去休息一陣啦。」講完後,朴太太就陪咗佢上房。
韓國人另一個習慣,就係會喺說話上同自己覺得親密嘅人「拉關係」。佢對初雪嘅呢句「小孫女」,其實表達咗佢對呢個女仔嘅好感及認同。
「初雪小孫女,」我笑笑口同佢講。「你幾時學識咁多南方韓文㗎?」
「嘻嘻,honey呀( 자기야 ),你唔記得,我最鍾意睇南方電視劇咩?」佢繼續曬佢嘅南方韓文,但有少少怕醜。「睇咗半年,學咗都唔少喇。我唔係你嘅小孫女呀,你都唔係老伯伯。我係你妹妹,同埋……同埋……女朋友……」
女朋友?又真係幾甜嘅……
咩唧?我早講過,我係一個幾多情嘅人嚟㗎啦!係你哋唔聽書之嘛……
我繼續同初雪喺度打情罵俏咗一陣,然後朴太太返咗落嚟。
「朴太太,」我對佢講。「點解你唔陪金老太一齊休息一陣呢?放心啦,我同初雪都會一直喺大堂,如果你表弟嚟到,我哋會通知你㗎。」
「唉……」朴太太歎咗口氣。「心情好緊張呀……咁嘅情況下,又點可能休息得到喎。其實嚟咗延邊呢幾日以來,我都冇好好休息過呀……」
「你咁樣,對身體唔好㗎,」初雪搭嘴、繑住朴太太手臂。「如果你病咗,餘下嘅旅程就會好辛苦。你都係好好休息吓啦!」
「初雪小姐放心,我冇事;」佢摸住初雪手背。「過埋今晚、見過我表弟之後,可能會好啲㗎喇……」
咁樣傾吓講吓,時間又唔係好難捱。冇幾耐,就已經十二點幾。
「之前講好,話午夜過後……」朴太太望一望牆上面嘅鐘。「唔知佢幾時會到呢……」
「應該冇咁準時嘅,」我安慰佢。「話晒都要睇情況,唔係話過嚟就可以即刻過嚟嘅;再等陣啦……」朴太太點頭。
大約過咗半個鐘左右,有一個中等身材(北韓嘅中等,即係大約1.7m以下)嘅男人出現喺賓館門口。
「朴美華?」佢喺門口問我哋。
「我係!」朴太太企咗起身答佢。「你係申先生?」
「係;」佢同朴太太講。「你等一陣,就到喇。」
「嚟喇,嚟喇!我要上去叫醒媽媽……」朴太太自言自語。「但係我又要等表弟……」
「不如等我上去陪婆婆落嚟吖?」初雪提議。
「好呀,唔該晒你!」朴太太滿臉感激。
呢個時候,一個大約卅幾歲、都係中等身材嘅人嚟到門口,不安咁向賓館裏面四圍張望……
「光正表弟!?」朴太太好緊張咁行到去佢面前。「你係光正表弟?」
「美華表姐?!係唔係你呀?」光正問朴太太,朴太太佢點頭。
兩個恍如隔世嘅人相擁、然後痛哭。
「表弟!」哭成淚人嘅朴太太嗚咽。「我終於見到你喇!我哋終於團聚喇!」
呢個時候,初雪扶住金老太落緊樓梯。我見到佢除咗扶住個婆婆之外,手上面仲有一大包貌似包好嘅食物/便當盒。
「光正!」金老太加快落樓嘅步伐。「光正!」
老太太急步行到光正面前、老淚縱橫咁摸住光正塊面。
「姑姐!」光正申開一邊手攬住金老太、另一邊手攬住朴太太,三個淚人擁成一團。我再望一望企喺我隔籬嘅初雪,果然亦都俾呢個場面感動到滿面淚水。
死喇,我使唔使係咁倚咇返兩滴眼淚出嚟充撐吓場面呢?怪只怪其實我唔係個咁感情豐富嘅人……
「媽媽、表弟,」攬咗一陣之後,朴太太提議。「不如我哋坐低慢慢傾啦……」
於是,我哋五個喺賓館大堂埋檯坐低;佢哋三個坐喺圓檯嘅一邊,我同初雪以一個搭檯嘅姿勢坐喺另一邊 — 唔好阻住人哋團聚嘅寶貴時間嘛。三個人稍稍抹乾眼淚後,開始傾偈。
「光正呀,」金老太一邊打開布袋、將一盒盒食物攤開擺喺檯面、一邊講。「姑姐帶咗好多嘢俾你食呀!有小米打糕、蕎麥糕、蕎麥涼粉、栗子糕,仲有啲米通,你快啲食啦!」
「係呀,表弟,」朴太太插嘴。「所有小點都係媽媽親手整㗎!佢為咗今日見你,準備咗呢啲小點、專程喺漢城帶過嚟㗎!」
「多謝姑姐,多謝表姐……」光正見到親人嘅熱情,忍唔住又喊起嚟。
「唔好喊喇,見到面咁開心,我哋都唔好喊喇;」金老太同光正講完,就同我哋講:「小孫女、馮先生,今日大家都辛苦喇,你哋都一齊食啲啦!」
我同初雪都攞咗一小件點心食。自己整嘅果然同街上面有得賣嘅唔同,真係好食啲。
「姑姐,呢位係你嘅孫女?」光正同初雪點一點頭,然後問金老太。「你好好福氣啊!」
「佢唔係真係我嘅孫女嚟,係我喺中國識嘅小朋友;」金老太笑一笑。「不過,我當佢係我孫女㗎!我嘅三個孫,仲讀緊書呢。」
初雪同光正點頭微笑。
大家食完一輪點心後,佢哋三個就開始閒話家常。
「係呢,」金老太問光正。「你喺家鄉生活過得好嘛?」
「我喺沙里院嘅一間紗織廠工作,生活都尚算穩定嘅;」光正答佢。「近年嘅天災比較少,糧食嘅供應都比較穩定,日子都過得比較好。」
「咁都好……可惜……我大哥……」金老太一臉哀傷。「大哥……係點死㗎?」
「爸爸佢……」光正嘆咗一口氣。「兩年前,爸爸患上胃癌……醫生話係末期,冇得醫……病發大半年後,佢就離開咗……佢臨死嗰陣,話好想見你同大姑姐……可惜,我冇能力去搵你哋……」講完後,光正又係次喊起嚟。
「咁你媽媽呢?」金老太忍住眼淚再問。「你媽媽幾時過身㗎?」
「媽媽佢五年前飢荒嗰陣……餓死㗎……」光正一邊抹眼淚、一邊嗚咽。「當時我哋一家人,十幾日都冇嘢食……只係飲水……媽媽佢……」
「可憐嘅孩子……」金老太攬住光正。「你哋受嘅苦難太多喇,嚟南方同姑姐一齊住,我哋一齊過啲好日子……」光正一邊喊一邊點頭。
佢哋三個一邊食點心、一邊訴說呢幾十年嘅衷情。傾完一輪往事後,朴太太開始講返一啲比較實際嘅話題。
「表弟呀,你知唔知道,一陣你要幾點返過去呀?」佢問光正。
「負責安排嘅申先生交帶落,佢會喺天光之前將我帶返去南陽;」光正望一望個鐘。「我諗大約四五點啦。」
「咁我交帶落一啲重要嘅嘢俾你先;」朴太太拎咗另一袋嘢出嚟。「表弟,我哋暫時仲未知道,你確實嘅起行日期;不過你放心,錢嘅問題已經辦好晒,你只要聽安排嘅人指示就得。呢度有啲衫褲,係俾你過到嚟中國之後換嘅。換咗佢再上路,其他人就唔會咁容易認得出你。」
朴太太將袋衫交俾光正,光正喺褲後袋攞咗個黑色垃圾袋出嚟,將袋衫包好、放入黑袋裏面。
「錢嘅問題已經辦好晒」……十五萬美金,即係接近一億八千萬韓圜。我唔知道朴太太佢哋嘅家景;不過,就算係億萬富豪,要佢花過億韓圜、去接一個基本上素未謀面嘅「親人」,之後都唔知仲要照顧佢幾耐。講真,如果換著係香港人,我諗一句「長貧難顧」就可以case close。如果個親人有咩事點算?一句「係咁㗎啦」咪解決晒囉!有呢種思維,呢個宇宙仲有咩問題解決唔到?
就算有萬般不是,就憑呢一點,我真心喜歡韓國人。
呢個時候,朴太太壓低聲線、同光正講。「袋衫裏面有件風褸,我放咗啲錢入去襯裡入面、用膠袋包好、用針線縫實咗。裏面有中國錢,有美金,係俾你旁身嘅,冇必要都唔好攞出嚟。偷渡嗰方面,我哋已經俾晒錢,佢哋會負責你旅程嘅所有安排;呢啲錢只不過係買個保險……」
光正一邊聽、一邊不住點頭。
朴太太再遞咗一個裏面有文件嘅密實袋俾佢,然後同佢講:「呢度有我哋所有人嘅聯絡地址同電話,你到咗中國後,有機會的話,就打電話俾我哋報個平安。如果萬一有咩意外……你都要盡量聯絡我哋,我哋會即刻過嚟同你匯合。成個過程,大表哥都會盡量陪住你;但佢年紀都唔細,你哋要互相照顧一吓。」光正繼續點頭。
「姑姐呀,」光正喺褲袋攞咗幾張相出嚟,然後同金老太講。「呢度有幾張爸爸同媽媽之前嘅結婚相、同埋我哋生活照,我想姑姐你好好保存。」
金老太睇住黑白相上面嘅大哥大嫂,又忍唔住一陣眼淚。
如是者大家傾吓講吓,時間過得好快。大約清晨四點鐘左右,申先生再次出現。
「光正,我哋係時候返去喇;」申先生拍一拍光正膊頭。「咁多位,我哋要走喇。來日方長,大家日後見面再傾啦。」
呢個時候,光正突然跪咗喺地下、拜倒金老太腳下。
「姑姐,咁多年嚟,我都冇好好服侍你,亦冇本事將父母帶嚟同你團聚,請受我一拜。」
「唔好呀,光正!」金老太亦都跪咗落地。「為勢所迫、都唔係你嘅錯……」兩個人又相擁痛哭。
喊完後,光正扶起金老太;然後收拾行裝、準備離開。
「光正呀,」朴太太將檯面嘅點心收咗入其中一個盒,然後交俾光正。「你拎埋呢啲小點返去慢慢食吖!」
光正如言收下,然後佢哋喺賓館門口道別。
「姑姐、表妹,好好保重身體;」光正依依不捨。「我哋好快會再見面㗎!」
「光正,你都係呀;」金老太仍然捉住光正隻手。「萬事小心,有乜嘢記得聯絡我哋呀!」
「申先生,」朴太太喺佢哋準備離開前,叫住佢。「啲尾數……我係咪而家俾埋你?」
「朴太太,今晚我哋兩個人一齊過嚟,唔方便同時收錢呀……」申先生有少少難為情。「安全起見,我聽晚再嚟過,大約十一點左右啦。」
聽晚?即係我哋要喺龍門客棧過夜?!
坦白講,我唔係太放心囉……
想是人世間的錯 或前世流傳的因果
終生的所有 也不惜換取剎那陰陽的交流
來易來 去難去 數十載的人世遊
分易分 聚難聚 愛與恨的千古愁
(待續)
本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!