保護跨性別孩子 Protect Trans Kids

閱讀時間約 2 分鐘
Protect Trans Kids T-shirt bought from https://megemikoart.com/
經過漫長的掙扎、靠著其他人那遙遠但始終亮著的光走到現在,約莫一年多前開始思考有什麼是我能為跨性別族群做的事。捐錢、諮詢、法律幫助似乎都不是我能提供的最大幫助,所以跟普羅大眾聊聊我自己的經驗,讓更多人更近距離的認識一個跨性別者,而不是從遙遠的媒體中,或許是我能做的。
有了初步想法後其實掙扎很久應該怎麼著手,我知道很多其他人開口就是直接談權利談法律,許多疑問、甚至配套措施都說成歧視。顯然地以現在吵得不可開交的狀態,這個策略應該是失敗的。我不是法律的專家,無法跟人這樣吵,也不喜歡這樣吵,所以我想來說一點自己這十幾年來的經驗。每個人都有自己生命的難關,所以我也不是要來這裡討拍,只是想要用一些透明換來一點點的理解。
Since I saw the slogan a few months ago, I have constantly been thinking about what I can do for the kids or the whole trans community to make life easier.
A lot of people start the topic with all the law/right arguments. However, I am not an expert on the law system, and I think what I can contribute the most is probably by telling my experience and the info I have found so far.
Everyone has their own task in their life. If you still have a bit of space left for some stories about a group of people you might be unfamiliar with, you are very welcome to follow this channel.
I hope in the near future, the society will better understand trans people and realize that they are as normal as you are.
1會員
19內容數
最近開始了在南丹麥大學的博士後工作,隨手紀錄點生活。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容