【3月休息公告】I'll tell you the truth but never goodbye

2024/02/29閱讀時間約 9 分鐘

3月有很多想做、需要做的事情,【情慾交流事務所】也是,但在取捨之下,必須先休息。雖然本來有準備白色情人節禮物給大家,但還沒準備完全好,大家應該不介意禮物晚點推出吧 ( *´◒`*)​

3月每周我還是會在討論區的貼文露露臉(歡迎拍打餵食)

但文章更新的部分要先暫停一下。有事沒事你/們也知道哪裡可以找到我。

這是我第一次不參照其他人的翻譯,完全按自己的解釋去翻譯〈Come Back Be Here x Daylight〉。這首 mashup 實在是太打動我的心了。想要表達的,都在這裡了。

聽泰勒絲唱:

聽我烏克麗麗亂彈亂唱:

因為很臨時想要發這篇文,所以練習沒有很足,整個亂七八糟的,請慎入...
(覺得太糟了可以不用聽/完喔哈哈哈哈哈)


Come Back Be Here x Daylight by Taylor Swift


You said it in a simple way
4 AM, the second day,
how strange that I don't know you at all

你就這麼輕易的把話說出口了
就在第二天的早上4點
多麼奇怪啊,像是我完全不認識你那樣


Stumble through the long goodbye
One last kiss and catch your flight,
right when I was just about to fall

在這漫長的告別裡跌跌撞撞
最後一吻之後你就去趕飛機了
就在我準備墜入愛河之際


Told myself, don't get attached
But in my mind, I play it back
Spinning faster than the plane that took you 

我跟自己說,千萬別暈船
但在我腦海裡,回憶不斷再回播
旋轉的速度,遠超過那架帶走你的飛機


 This is when the feeling sinks in,
 I don't wanna miss you like this
 Come back, be here
 Come back, be here

 這就是那心情墜入水中的時刻
我不想如此這般想念你
快回來,在我身邊
快回來,到我身邊


 I guess you're in New York today
 I don't wanna need you this way
 Come back, be here
 Come back, be here

我猜你今天你在紐約
我不想如此這般需要著你
快回來,在我身邊
快回來,到我身邊


The delicate beginning rush,
the feeling you can know so much
Without knowing anything at all

脆弱的開頭是如此倉促
這種你明明什麼都不知道
卻又知道了好多好多的心情


And now that I can't put this down
If I had known what I know now
I never would've played so non-chalant

而如今我無法放下
如果我以前就知道我現在所知道的
我絕不可能表現地那般若無其事


Taxi cabs and busy streets
That never bring you back to me
I can't help but wish you took me with you

計程車與忙碌的街道
永遠沒有辦法把你帶回我身邊
我不忍心中暗自希望,你將我帶走


This is when the feeling sinks in
I don't wanna miss you like this
Come back, be here
Come back, be here

這就是那心情墜入水中的時刻
我不想如此這般想念你
快回來,在我身邊
快回來,到我身邊


I guess you're in London today
I don't wanna need you this way
Come back, be here
Come back, be here

我猜你今天你在倫敦
我不想如此這般需要著你
快回來,在我身邊
快回來,到我身邊


Ah, ah
Ah, ah
Ah, ah
啊啊 


This is falling in love in the cruelest way
This is falling for you when you are worlds away
這是最殘酷地墜入愛河的方式
我愛上你,但我們身處在不同世界


And I can still see it all, in my mind
All of you, all of me, intertwined
I once believed love would be black and white
But it's golden
而如今,在我腦海裡,我還是能看見
所有的你,所有的我,交結在一起
我曾以為愛就是黑色與白色的
但它其實是金色的


But I can still see it all, in my head
Back and forth, from New York, sleeping in your bed
I once believed love would be burning red
But it's golden
但直到如今,在我腦海裡,我還是能看見
來來回回,從紐約,睡在你床上
(其實我一直以為這句是 sneaking in your bed,偷偷溜上你的床)
我曾以為愛就是炙熱的火紅色
但它其實是金色的


Like daylight, daylight
Like daylight, like daylight
如同日光那般,閃亮
如同日光那般,如同日光那般


I don't wanna look at anything else now that I saw you
I don't wanna think of anything else now that I thought of you
Been sleeping so long in a 20 year dark night
But now I see daylight, now I see daylight, ah-ah

現在我看見了你,我便不想把目光投向他人
現在我看見了你,我便不想把思緒轉向他人
我已經沉睡在 20 年的黑暗夜裡
但我現在看見日光,我現在看見了溫暖的日光,啊啊


And this is when the feeling sinks in
I don't wanna miss you like this
Come back, be here
Come back, be here
這就是那心情墜入水中的時刻
我不想如此這般想念你
快回來,在我身邊
快回來,到我身邊


I guess you're in New York today
I don't wanna need you this way
Come back, and be here
Come back, be here
我猜你今天你在紐約
我不想如此這般需要著你
快回來,在我身邊
快回來,到我身邊


Ah, ah
Like daylight
Ah, ah
Like daylight, daylight, daylight
Like daylight, daylight, daylight
Like daylight, daylight, daylight

如同日光

如同日光那般,閃亮,閃亮
如同日光那般,溫暖,溫暖
如同日光那般,輕柔,輕柔


My love was as cruel as the cities I lived in
Everyone looked worse in the light
There are so many lines that I've crossed unforgiven
I'll tell you the truth but never goodbye

我的愛如同我居住的城市一般殘酷
每個人在街燈下看起來都更糟糕
我曾跨過許多不可原諒的界線
我會告訴你實話,但絕不是告別


You gotta step into the daylight, and let it go
Let it go, just let it go
You gotta step into the daylight, and let it go
Just let it go, let it go

現在該走入日光下,並放開手
放開手,放下它
現在該走入日光下,並放開手
就放開手吧,放下它




香水百合的murmur:

I will meet you guys in April :)

5.9K會員
260內容數
歡迎來到【情慾交流事務所】,一個讓人自由交流有關情慾相關議題的地方,2024年的主題是:「陪伴」。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!