情歌 (8)

2023/03/13閱讀時間約 2 分鐘
I Am The Wolf / Mark Lanegan
I am the wolf
Without a pack
Banished so long ago
I've survived
On another’s kill
And on my shadow home

我是狼
沒有行囊
久遠以前 就被放逐著
我活下來了
在別人的殺戮裏
也在我的 影子的家裏

All I've learned is that poison will sting
No one remembers the names of martyrs or kings
No one remembers much of anything
That came this way before

我學到的是 毒會刺痛
沒有人會記得 烈士或國王之名
沒有人會記得 很多的任何事情
向來如此 亙古至今

I am the wolf
Combing the beach
Too hungry to shy away
The carcass of a leviathan
Sways gently on the waves

我是狼
梳著海灘
因為飢餓 而不知畏避
利維坦的屍體
輕柔地在海浪中搖曳

I hope this shelter is enough to keep me warm
Upstairs the heaven's giving birth to winter's storm
But I've been dying since the day I was born
That much I know is true

我期盼 這個軀殼 足以維持溫暖
因為 樓上的天堂 正在產下冬天的風暴
從出生的那一刻起 我就開始邁向死亡
這是我僅能知道的 真實的事情

I am the wolf
High, wild and free
A picture on a shelf
I burn this house
Down to the ashes
A law unto myself

我是狼
高大 狂野 而自由
正如同書架上的 一張照片
我燒燬這個房子
直到它成為灰燼
依照的是 我自己的法律

All I've learned is that poison will sting
No one remembers the names of martyrs or kings
No one remembers much of anything
That came this way before
That came this way before

我學到的是 毒會刺痛
沒有人會記得 烈士或國王之名
沒有人會記得 很多的任何事情
向來如此 亙古至今
向來如此 亙古至今

I am the wolf
I am the wolf
I am the wolf

我是狼
我是狼
我是狼
為什麼會看到廣告
    在我死前
    在我死前
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!