情歌 (18)

2023/04/01閱讀時間約 2 分鐘
Hey You / Pink Floyd
Hey you, out there in the cold
Getting lonely, getting old
Can you feel me?

Hey you, standing in the aisles
With itchy feet and fading smiles
Can you feel me?

Hey you, don't help them to bury the light
Don't give in without a fight

嘿 妳 在冰冷的外頭
愈來愈孤單 逐漸彫萎
妳能感覺到我嗎?

嘿 妳 站在走道中
癢起的雙腳 褪去的笑
妳能感覺到我嗎?

嘿 妳 不要幫他們 將光亮埋葬
不要屈從 連一點反抗都沒有

Hey you out there on your own
Sitting naked by the phone
Would you touch me?

Hey you with you ear against the wall
Waiting for someone to call out
Would you touch me?

Hey you, would you help me to carry the stone?
Open your heart, I'm coming home

嘿 妳 在那裡 獨自一人
赤裸著身體 坐在電話旁
妳能觸摸到我嗎?

嘿 妳 把耳朵貼在牆上
等待有人呼喚
妳能觸摸到我嗎?

嘿 妳 能幫我推撐石頭嗎?
打開妳的內心 我要回到原初的樂土

But it was only fantasy
The wall was too high
As you can see

No matter how he tried
He could not break free
And the worms ate into his brain

但 這只不過是幻想
牆太高了
如妳可見的

不管他怎麼努力
他都無法掙脫
因為蟲吃進了他的大腦

Hey you, out there on the road
Always doing what you're told
Can you help me?

Hey you, out there beyond the wall
Breaking bottles in the hall
Can you help me?

Hey you, don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall

嘿 妳 在馬路上
總是照著別人的指示去做
妳能幫幫我嗎?

嘿 妳 在跨越牆的另一側
打碎瓶子 在大廳裡
妳能幫幫我嗎?

嘿 妳 別告訴我 連一點希望都沒有
在一起 我們站立 分開 我們都倒
為什麼會看到廣告
    在我死前
    在我死前
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!