理論&實務

2022/06/21閱讀時間約 1 分鐘
我們上學被塞了許多知識,許多理論
有人告訴我,學習知識就像是腦中被塞了許多食譜
既然我已經背了那麼多食譜
那我就可以變成大廚了嗎?

難道我知道食譜是什麼
然後我就有煮菜這個技能了嗎?
「我背了很多食譜,可是我還是不會煮菜啊!」

Theory & Practice
You know, in school, they stuff our heads with loads of knowledge, all those fancy theories.
It's like having a gazillion recipes in your brain, right? So, does that mean I can become a master chef now? I mean, I know what the recipes are, so I should automatically have the cooking skills, right?
But, dang it, even with all those recipes memorized,
I still can't cook!
It's like, "What's going on?!"
為什麼會看到廣告
162會員
191內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!