丟掉害怕 Let go of fear

2022/08/11閱讀時間約 2 分鐘
"If I made a mistake, why don't you just tell me?"
"I'm afraid you'll get upset."
"Acknowledging mistakes allows us to make improvements. Knowing I'm wrong should make me happy. Why wouldn't I be?"
Is my perspective really that limited in your eyes?"
"But I still fear that you might get unhappy and leave me. I would feel lonely then."
"Recognizing mistakes and making changes is how we grow stronger. I believe becoming stronger is innate in humans."
"Alright, I'll try to overcome my psychological barriers. Perhaps I was scolded too much when I was young, and that inertia still affects
me."
(,,・ω・,,)
小明:「我有錯妳為什麼不直說?」
我:「我怕你不高興。」
小明:「知錯才能改,我不知道要怎麼改?知道自己有錯誤是值得高興的事情,我幹嘛不高興?」
小明:「原來在你眼中,我格局這麼小嗎?」
我:「但我還是會怕你不開心,然後離開我,我就會很寂寞。」
小明:「知錯能改,就能一直變強。我覺得變強是人的本能。」
我:「好吧。我盡量克服我的心理障礙。可能小時候被罵得太多了,長大還是有點慣性思維。」
我: (,,・ω・,,)
為什麼會看到廣告
164會員
194內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!