下雨了_詩人沉默的理由

閱讀時間約 12 分鐘
(照片來源自網路)
下雨了_
喜歡雨天,說了不下一次的原因總是增加,讚美雨,感謝他給了詩人沉默的理由。
點落點落,滴哒著。傘上的陽光隱去,手下的深陷的指甲舒張,陰霾沁涼的誨暗任寂寞張狂都顯得低調優雅。點落點落,滴哒著。
我喜歡雨,人們討厭濕潞的鞋襪沾黏皮膚不能呼吸的緊窒,討厭水花濺落在自己精心打扮的妝容與搭配,害怕文件包裏得筆電與紙本混濁了重要訊息,但我喜歡。因為痛苦而感受到愉悅的可貴,因為不舒適慶幸自己還能活動的關節,因為這窒息又清晰的氣息,讓我可以釋放樂觀籠中的悲傷。我總是找不到哭泣的理由,時間地點人選……好似都在精密的審查隊伍中,到了眼門的審查關,他嗤之以鼻地揮手,說手中這份悲傷文件已經過期。
想起曾在文章說過的話,倆個相愛的人分手,必定是一個懂愛一個不懂愛。分開後,不懂愛的開始慢慢懂愛了,懂愛的漸漸不敢愛了。女人的哀傷,是他前女人造就現在男人的成熟。對的感情輕輕地拂去薄薄地灰塵,仍舊那麼細膩冰冷,你不願當我手中的水晶,我也不願成為你鑰匙上的掛環。
你說,什麼關係都可以,只要能繼續我們間的模樣。我說,什麼都不要,只要你肯花時間陪我。你說你做不到,因為要工作。我說那好吧,等你有時間再來談戀愛吧。
不懂有些人話題中總要參雜兩性間的情緒糾葛,娓娓道來不是很關心的劇情,很無聊,也不明白。是想炫耀?是分享?還是閒聊的一部分? 我還沒釋懷自己,又不想壞她說當過班花的驕榮興致,瞧她抬眼地說自己是幾個人的初戀,初戀?唉,我情願當他的最後一任。
點落點落,滴哒著。路上喃喃的唇語吸引關注的餘光,臉頰泛著細小的光瀅,眼簾被雨水重重的壓沉,步伐拖著漣起發出啪機啪機的塑膠伏貼聲,白如芒草的燈光進入紅黃的參差,深吸一口氣要灌入腦袋的最裏處,回來了,人多了,我的小世界該闔了。
--
It's raining_
I like rainy days, and the reasons why I can’t say it again always increase. I praise the rain and thank him for giving the poet a reason to be silent.
Drop by drop, drop by drop. The sunlight on the umbrella faded away, the sunken nails under his hands stretched, and even the lonely and arrogant in the cool and hazy darkness appeared low-key and elegant. Drop by drop, drop by drop.
I like the rain. People hate the wet shoes and socks sticking to the skin and making them unable to breathe. I hate the water splashing on my well-dressed makeup and matching. I am afraid that the laptop and paper in the document bag will muddy important information, but I like it. . It is precious to feel joy because of pain, and I am glad that I can still move my joints because of discomfort, because this suffocating and clear breath allows me to release the sadness in the optimistic cage. I can't find a reason to cry, the time, the place and the person... It seems that they are all in the precise review team. When they reached the review gate of the eye door, he waved his hand snortingly, saying that the sad document in his hand had expired.
Thinking of what I said in the article, when two people who love each other break up, one must understand love and the other does not understand love. After separation, those who don't understand love begin to understand love slowly, and those who understand love gradually dare not love. The sorrow of a woman is the maturity of the man made by his former woman. The feeling for love lightly brushes away the thin dust, still so delicate and cold, you don't want to be the crystal in my hand, and I don't want to be the ring on your key.
You said, any relationship is fine, as long as it can continue the appearance between us. I said, nothing, as long as you are willing to spend time with me. You say you can't do it because you have to work. I said that's fine, let's talk about love when you have time.
I don't understand that some people's topics always have to be mixed with emotional entanglements between the sexes, and they talk about plots that they don't care about very much. It's boring and I don't understand. Is it to show off? Is it sharing? Or part of the small talk? I haven't let go of myself yet, and I don't want to spoil her pride when she said she was a class flower. Seeing her raise her eyes and say that she is the first love of several people, first love? Alas, I would rather be his last.
Drop by drop, drop by drop. The murmured lips on the road attracted attention from the corner of the eye, a tiny gleam glowed on his cheeks, his eyelids were sunken by the heavy rain, his steps dragged, and there was a sound of plastic clattering, and the light as white as Miscanthus entered the red Huang was uneven, took a deep breath and wanted to pour it into the innermost part of his head. When he came back, there were too many people, and my small world should be closed.
--
雨が降っている_
雨の日が好きで、また言えない理由が増えるたびに、雨をたたえ、詩人に沈黙の理由を与えてくれたことに感謝します。
一滴一滴、一滴一滴。 傘の陽射しが消え、手の下のくぼんだ爪が伸び、涼しくもやのかかった暗闇の中で孤独で傲慢な人でさえ、控えめでエレガントに見えました。 一滴一滴、一滴一滴。
雨が好き 濡れた靴や靴下が肌にくっついて息ができなくなるのが嫌 身なりの整ったメイクやコーディネートに水しぶきがかかるのが嫌 書類入れのノートパソコンや紙が飛び散るのが怖い重要な情報が濁っていますが、私はそれが好きです. . 痛みのために喜びを感じるのは貴重であり、この息苦しくて澄んだ息が楽観的な檻の中で悲しみを解放することができるので、不快であっても関節を動かすことができることを嬉しく思います. 泣く理由が見つからない 時も場所も人も… どうやら精査班のようだ 目の扉の審査ゲートに到着すると 鼻​​息荒く手を振って、手元にある悲しい書類の有効期限が切れたという。
記事で言ったことを考えると、愛し合っている二人が別れる時、一方は愛を理解し、もう一方は愛を理解していない。 分離後、愛を理解していない人はゆっくりと愛を理解し始め、愛を理解している人は徐々に愛をあえてしなくなります. 女の悲しみは、元女が作った男の成熟度。 愛への気持ちが薄いほこりを軽く払いのける まだとても繊細で冷たい あなたは私の手にある水晶になりたくない 私はあなたの鍵の指輪になりたくない
おっしゃっていましたが、私たちの間の容姿を継続できる関係であれば、どんな関係でも構いません。 私は、あなたが私と一緒に時間を過ごしたいと思っている限り、何も言わないと言いました。 働かなきゃいけないからできないって言う。 私はそれでいいと言いました。時間があるときに愛について話しましょう。
男女間の感情的な絡み合いをいつも混同しなければならない人がいて、あまり気にしないプロットについて話す人がいることを理解できません. 退屈で理解できません. 見せびらかすためですか? 共有ですか? それとも雑談の一部? 私はまだ自分自身を手放しておらず、彼女がクラスの花だと言ったときの彼女のプライドを台無しにしたくない. 彼女が目を上げて、彼女が数人の初恋、初恋? 悲しいかな、私はむしろ彼の最後になりたいです。
一滴一滴、一滴一滴。 道端のざわめく唇が目の端から注意を引き、彼の頬に小さな光が輝き、大雨でまぶたがくぼみ、足が引きずり、プラスチックのカタカタと音がして、光が白い。ススキが入った赤い黄はむらがあり、深呼吸をして頭の奥に注ぎ込みたかった. 彼が戻ってきたとき、あまりにも多くの人がいて、私の小さな世界は閉じられているはずです.
33會員
119內容數
成為一位靈活穿梭的時空者前寫下的日記,吟唱著關於靈修者在與各物種間。(*小說通常都會有筆者的親身經歷編寫,有些美化或虛幻,請勿上升到真人真世界。) 還有跟自己的喃喃細語,喜歡或吸引你的話,偶爾來喝茶坐坐吧。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
墨雪鳶紅的沙龍 的其他內容
【新詩】蚊吻
閱讀時間約 1 分鐘
想讓日子簡單點
閱讀時間約 1 分鐘
短篇-1
閱讀時間約 1 分鐘
你可能也想看
再度下雨了 https://www.youtube.com/watch?v=PHMQicqWTAU下雨天適合聽抒情歌 選的曲子是Bily Acuostie 的Days of Disturbance (超喜歡他唱歌的聲音🥰) 清晨本來還有漂亮的雲朵 像油畫一樣的雲彩 沒想到七點多就開始下雨了
Thumbnail
avatar
靜的星空
2024-06-13
下雨了... https://www.youtube.com/watch?v=tCwCjuxKWjQ好大的雨,從五點多左右就開始下了起來,剛剛本來有變小,現在又加大了。還有打雷 看樣子今天上學日是免不了穿雨衣了,聽著雨聲越來越大..... 越開始焦慮..... 今天也不用公園散步運動了.....🧍
Thumbnail
avatar
靜的星空
2024-05-27
avatar
蒲公英文創工作室
2023-11-13
下雨了!聽!下雨了 耳邊傳來清脆聲響,眼下正走在池塘邊,漫無目的的走著。不是我在浪費時間、不是我成天無所事事。我就像那荷葉,盼你有朝一日,出水芙蓉那刻,我成了你的嫁妝。 看!下雨了 還是擔心這雨會不停的落,但我相信當你出淤泥的那天,老天爺會賜予好天氣的。我看著那雨越下越大,每滴雨都深深打在我身上,連我
Thumbnail
avatar
鏤咖 住在海星中
2023-08-11
下雨了外面, 下起雨來了~ 起先,小小陣雨, 打在屋簷上滴答滴答,叮咚叮咚 待在書房裡,聽著雨聲的節奏 不疾不徐, 緩慢, 而有規律有著 ㄧ種,舒適,的愜意~
avatar
璐夢芙
2023-07-31
下雨了你的城市也下雨了嗎? 躲在黑夜裡,聽著無論是滴滴答答或是嘩啦啦的雨聲 冷冷的很適合呢....
avatar
After Q
2022-11-23
下雨了在多雨的城市 多雨的季節 該練就一顆不怕風雨的心 有沒有這種時候 心下雨了 想找個撐傘的人 滑開了手機 同事 忙著小孩家務 都聽膩了下雨的原因 同學 加班 無法體會下雨的原因 朋友 交淺言深 難以傾訴下雨的原因 家人 徙增擔心 開不了口下雨的原因 生命線 不要佔據了真正需要的人的一線生機 心下雨
avatar
Dora
2022-10-16
下雨了颱風來了 下雨了 我抬頭看看天空 灰濛濛的 我拘起一捧雨水 問他:天空是哭了嗎? 他告訴我:他回不了家了。 我問他:你家在哪裡? 他告訴我:雲朵是軟的,彩虹是甜的,天空是藍色的 我問他:我可以幫你什麼嗎? 他微弱的聲音從我手心傳來:再見了,我要去我新的家! 細水潺潺,從我指縫滑過 風依舊刮
Thumbnail
avatar
棉花不是糖
2022-09-03
下雨了!下雨了!啥事都不理,啥事都管它的;那都是傻事。 專心看雨景,靜心聽雨聲,沉心思雨語。 足矣! 2021-10-11  
avatar
yidai zhongshi ye
2021-10-11
下雨了 麵包店街景,今天照的 地上的落花,回家的路上 @Ninomiya二宮大大,問到我怎麼認識北海道人的。 .......幾年以前,我FB上的一個朋友和他的日本工作夥伴(日本人來到台灣出差),他們在台北的一家居酒屋前拍了一張照。那張照片氛圍我很喜歡,就在我朋友的臉書上留言。他有tag他@Yusu
Thumbnail
avatar
靜的星空
2021-10-09