29. NAMAN的全新人生

2017/08/21閱讀時間約 1 分鐘

坐在跟我只有一個走到間隔,他是Naman,在北印一個小城市出生長大,剛從大學畢業,跟大部分的印度大學生一樣學的是工程,而他剛在孟買找到第一份工作,在同班火車上,我們一起移動,都是去孟買,對我來說這只是另一次的停靠點,但對他來說,這是新的階段甚至是新的人生的起點,從他跟我描述畢業到找工作的過程,以及他對西的生活的期待就知道,這次的移動,他期待已久。

 

 

他在我的筆記本上寫到

 

 

Hi Darren

When you just asked abuot me to write my insight about India, it really felt odd. What to write about a country of 1.2 billion people where more than 50% of population has not access to basic necessities of life. But one interesting thing to note about these people is that they are happy, satisfied, in peace. hard buddha said contentment is way to peaceful life and maybe the old India has taken that too seriously. Young India want to be happy but with all luxuries of life. Sale contentment is not the way for nation growth.

Naman M. Fellow Traveller on Bombay Train

 

 

Darren Cheng
Darren Cheng
Darren是我爸給我的名字,不是英文老師取的。台北是我媽生下我的地方。成癮於記錄事情,相機也好文字也罷,一直相信著把生命丟到路上,就會看見它原本的樣子,喜歡在生活旅行也在旅行中生活。現在的我正找回人生的主導權,在一段注定有結尾的旅程中,過一個80歲後依舊有著無數故事可說的人生。 好吧簡單來說,我喜歡閱讀寫字、攝影旅行、瘋狂做自己。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!