24. BERENICE的律師名片

2017/08/16閱讀時間約 1 分鐘

剛跟Michael和Jay從day tour回hostel,盥洗一下準備去餐廳與今天在咖啡廳認識的法國女生還有與我們day tour同行的兩位西班牙大哥共進晚餐,點完餐後聽到我從台灣來,她興奮不已,她是Berenice,是一位法國律師,與朋友Gaëlle一起來印度旅遊,英文相對朋友流利的她急著從我口中好好了解台灣,因為她一直很想來台灣晃晃。

 

 

她在我的筆記本上寫到

 

 

Nice to meet you in India!
When people are hearing about this country, they always say that you can find anything and the unexpectable may always happen. I do recieve some of them. Every single day is like a new white page and more things new will happen. This is the first vacation I take since the day I started working and I feel really disconnected from my day to day life here:
Food, people, spiritualism, air, water… everything is quite new and different and it feels that you learn every day, I love it.

 

 

Darren Cheng
Darren Cheng
Darren是我爸給我的名字,不是英文老師取的。台北是我媽生下我的地方。成癮於記錄事情,相機也好文字也罷,一直相信著把生命丟到路上,就會看見它原本的樣子,喜歡在生活旅行也在旅行中生活。現在的我正找回人生的主導權,在一段注定有結尾的旅程中,過一個80歲後依舊有著無數故事可說的人生。 好吧簡單來說,我喜歡閱讀寫字、攝影旅行、瘋狂做自己。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!