【AI Music】Virtual Reality 虛擬實境 FOMO 錯失恐懼症

2024/01/24閱讀時間約 5 分鐘

創作動機

現在有太多人生活在手機的世界中,整天滑的手機都不離手,這樣的生活是否正常呢?當然不正常。所以我們也要離開手機,過自己的生活。正視自己週邊的事物,而不光是沉迷在手機世界之中。別讓錯失恐懼症綁架你。

編曲

由於收集的片段比較多,在編曲上也顯得比較複雜。特別是FOMO這段,要如何處理才能讓它成為整個歌曲的重心?人們怎麼樣去面對自己的內心才是整個歌曲的重點。而前面的社會現象也就顯得不是那麼重要了,所以就想弱化它。

虛擬實境 | 錯失恐懼症

[詩]

滑手機看看朋友圈

到最後大家似乎都過得很好

出國旅行曬美照(哦耶)

升職了,加薪了,買了新車

[合唱]

但在屏幕後面,這是一個不同的遊戲

我們都在玩假裝,這只是一個虛擬的火焰

不要讓它欺騙你,不要讓它定義

真正的幸福是在屬於我的時刻


我又羨慕又著急

很想跟上他們

卻不敢踏出第一步

生怕錯過什麼


我知道我不能只看別人

也要仔細看看自己

我有我自己的生活, 我自己的目標

我要勇敢去追求


我知道我並不孤單

很多人都患有 FOMO

我們必須一起努力

克服它並過上更幸福的生活


FOMO, FOMO

FOMO

讓我心慌

不敢阻止


FOMO, FOMO

我該怎麼做

才能擺脫它

享受我知道的那一刻


我不能只看別人

也要仔細看看自己

我有自己的生活,我自己的目標

我要勇敢去追求

raw-image

Idea

Too many people now live in a world of mobile phones, scrolling with their mobile phones all day long. Is this kind of life normal? Of course it's not normal. So we also have to leave our mobile phones and live our own lives. Face the things around you, instead of just being addicted to the world of mobile phones. Don’t let FOMO hold you hostage.

Edit

Because there are many fragments collected, the arrangement is also more complicated. Especially the FOMO section, how to deal with it so that it becomes the focus of the entire song? How people face their hearts is the focus of the entire song. The previous social phenomenon seems not so important, so I want to weaken it.

Virtual Reality

[Verse]

Slide the phone and look at the circle of friends

Everyone seems to be doing well till the end

Traveling abroad and showing off beautiful photos (ooh-yeah)

Got a promotion, got a raise, and bought a new car

[Chorus]

But behind the screen, it's a different game

We're all playing pretend, it's just a virtual flame

Don't let it fool you, don't let it define

True happiness is in the moments that are mine


I'm so envious and anxious

I really want to keep up with them

But I dare not take the first step

Afraid of missing something


I know I can't just look at others

Also take a closer look at yourself

I have my own life, my own goals

I want to pursue it bravely


I know I'm not alone

Many people suffer from FOMO

we have to work together

Get over it and live a happier life


FOMO, FOMO

FOMO

Makes me flustered

Don't dare to stop


FOMO, FOMO

What should I do

to get rid of it

enjoy the moment


I know I can't just look at others

Also take a closer look at yourself

I have my own life, my own goals

I want to pursue it bravely

358會員
1.1K內容數
Alan idea 普普文創、水彩速寫、迷你短篇、文創漫談、心靈雞湯、踏青步道、智慧音樂、美食天堂。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!