編輯嚴選
初雪(拾壹)

2020/06/23閱讀時間約 13 分鐘

曾給你馴服到 就像綿羊 何解會反咬你一下 你知嗎

無論係初雪、定係脫北者韓先生,都不約而同、有意無意間提及到,喺北韓,有一種自由,叫「自生自滅嘅自由」。
結過婚嘅男人應該會明白,某日,當你老婆同你講「我話之你死吖」嗰陣,你的確會感受到,有種「小確幸」,叫自生自滅。雖然,「幸福」過後,隨之而來嘅,可能係一個月冇飯開、瞓廳、或者冇愛造。
國家關注我?我寧願國家放棄我、唔理我、遠離我。
只不過,要「遠離」北韓呢個國家,談何容易……
「Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country」呢句說話嘅文化語翻譯,係「唔使咁客氣喇,我自己會著草」。

仍然係嗰餐晚飯,如果仲算係餐飯的話。
事實上,成圍檯六個人,冇任何一個喺度專心食嘢。如果我哋六個都係細路的話,我哋食餐飯食成咁,好大機會會俾長輩紮棍,話我哋「冇衣食」。
睇嚟食完呢餐飯,我同初雪可以直接去宵夜;如果到時我哋仲有心情的話……
近期聽嘅故事,一個比一個震撼;我實在唔識得點去形容而家嘅心情。如果唔係仲要寫呢隻故仔交差的話,我會走上山度搵棵樹,喺樹嗰度挖個窿,然後將啲故事講晒入去。因為呢啲故事太嚇人,有得揀我寧願冇人知。
「韓先生,好感激你咁慷慨、將你嘅遭遇同我哋分享;」朴太太好有禮貌咁同韓先生講。「可能東元先生都有同你提及過,我哋此行嘅主要目的,就係協助我表弟脫北。韓先生可唔可以分享一吓,你脫北嘅過程?等我同我媽媽好歹都知道,究竟我表弟之後要點做。」
「冇問題,能夠幫到你嘅,我都會幫;」韓先生笑一笑。「你哋喺北朝鮮嘅家鄉喺邊度?或者咁講:你表弟佢現時住喺邊?」
「沙里院;」朴太太答佢。「我媽媽嘅家鄉係沙里院( 사리원 ),舅父同表弟一家,從來都冇離開家鄉。」
「咁你知唔知道,你哋接觸嘅偷渡組織,係啲乜嘢人?」韓先生再問佢。
「呢層就真係唔知喎……」朴太太面有難色。「成件事,其實都係由我喺瀋陽居住嘅表哥穿針引線,我對於呢啲細節一無所知。不過,表哥見過一個由呢個組織協助偷渡出嚟嘅人,聽佢講過吓個過程。」
「其實唔知都唔緊要,」韓先生安慰朴太太。「或者,我就講吓我自己嘅偷渡過程,等你哋心中有個底啦。」
「原來,當我移居滿浦之後,成件事就已經展開;」韓先生繼續講故。「當然,我事後先知道呢點。喺滿浦住落大約兩個月後嘅某日,有個陌生人嚟搵我,話有嘢要同我傾。我最初以為係保安部嘅調查員、又想搜集我嘅『犯罪證據』。後來,佢表明來意、並且出示一封大伯托佢交俾我嘅親筆信。信裏面第一次提及,大伯想我去南方團聚嘅心思。」
「帶信嚟嗰個人同我講,話大伯已經用咗好多方法,嚟保證我喺偷渡嘅過程中嘅安全。佢叫我暫時咩都唔好諗,亦唔好動任何聲色,做返每日我要做嘅嘢。喺適當嘅時候,佢會再嚟通知我,點樣進行下一步。如是者,我等咗一個多月。」
「個多月後嘅某個夜晚,帶信人再次來訪。佢通知我,明晚就係起行嘅日子。」韓先生停咗一停,然後繼續講。「佢俾咗一個尼龍背囊、同埋兩個好厚嘅膠袋俾我,叫我執拾一啲隨身嘅物品,同埋我想帶走、有紀念價值嘅嘢。佢仲叫我,可以的話,食餐豐富嘅嘅晚飯,因為可能有好多路要行,要有足夠嘅體力。當時正夕北韓飢荒得好嚴重嘅時期,我要搵足夠嘅糧食,都有一定嘅難度。」
聽到「飢荒」兩個字,初雪震咗一震。可以想像得到,佢對飢荒嘅恐懼。
「第二日嘅深夜,我跟住帶信人同埋另外一個朝鮮人,喺夜幕嘅掩護下,涉水渡過圖們江,進入中國境內。集安市附近嘅圖們江河道唔闊,河水亦都唔深;喺非汛期嘅日子,水深只係及膝,涉水過河無甚難度。我喺過河前留意到,北韓嘅邊境守衛對我哋隻眼開、隻眼閉;甚至有守衛見到我哋就轉身走。呢個時候我知道,守衛應該收咗錢。」
「咁你過到嚟中國之後,係咪就已經算偷渡成功?」金老太問佢。
「婆婆,差得太遠喇。」韓先生答佢。「進入中國,先至係所有嘢嘅開始。由於中國同北韓係兄弟國(佢講嗰陣語帶諷刺),中國對於我哋嚟講,係最危險嘅國家。所有偷渡入境嘅朝鮮人,都被定性為因為經濟問題而偷渡,唔係難民,所以會遣返朝鮮。我諗,毋須多講大家都知道,偷渡者遣返朝鮮,下場會如何。」
「係唔係返到去就一定死?」朴太太滿臉憂心咁問韓先生。我諗,呢個時候朴太太諗到嘅,係佢表弟嘅安全。
「咁又唔係嘅,其實都有好多朝鮮人,可以喺監獄或者勞動鍛煉隊裏面出返嚟;」韓先生安慰佢。「我同我屋企人,係好唔好彩嘅例子,因為當時我哋嘅罪名係『通敵』;否則都唔會被送去管理所呢啲活地獄。叛逃失敗者,第一次被遣返,一般都會送去勞動鍛煉隊幾個月。嗰度雖然唔係好地方,但起碼唔會要你嘅命。但如果再犯又被捉到的話,咁就後果嚴重喇……」
「點嚴重呀,叔叔?」初雪開口問佢。
「視乎捉到你或者接收你嘅人嘅心情,」韓先生望住初雪。「有時候係一輪嘅虐打、或者強姦,有時候係一啲冇人諗得到嘅酷刑,有時候心情唔好,或者接近換班時間,為咗能夠準時收工,可能會拉埋一邊就地處決了事。反正,唔會有人問責,亦都唔會有人理會一個叛逃者嘅生死。所以,好多叛逃慣犯,都會喺被遣返之前,央求遣返佢哋嘅中國公安武警,毀滅佢哋嘅文件,甚至不惜行賄;因為咁樣先可以增加生存機會。」
我感覺到,初雪捉得我隻手好緊。
「既然咁危險,點解都仲要不斷偷渡去中國?」金老太不明所以。
「婆婆,我明你意思;」韓先生似乎聽得明白金老太言下之意。「當然有人係為咗投奔自由而偷渡,但係更多嘅係為咗嚟中國做黑工、搵一筆足夠賄賂邊防人員同埋生活一段時期嘅錢。喺最壞嘅情況下,偷渡,可能只不過係想喺中國食兩餐飽飯、或者乞啲食物返去、接濟餓得垂死嘅家人……」
生存何價?
「咁你點樣捱過,喺中國呢段日子?」朴太太帶返我哋入正題。
「我哋過咗河之後,行咗好一段路;」韓先生回憶緊當時嘅情況。「然後,我哋喺一間農舍休息。帶信人拎咗兩套全新嘅衫俾我哋,叫我哋收好佢,當佢通知我哋可以起行嘅時候,我哋就會換新衫上路。佢話,咁樣著就唔會有人懷疑我哋係偷渡客。」
「點樣嘅新衫?有冇特別要求?」朴太太非常關注。
「恤衫、牛仔褲、同埋輕薄嘅外套;」韓先生答佢。「後來我知道,喺東北一帶,執法人員一般都會以外表去鑑別一個人有冇可疑。脫北者一般都會身材瘦弱、衣衫襤褸,所以好容易認得出。好多時一條牛仔褲就可以避免好多不必要嘅危險,因為一般嘅東北人都認為,脫北者唔會著牛仔褲,因為北韓禁止呢種衣著。」
「幾日後,帶信人將我哋交咗俾中國方面嘅協助人之後,就同我哋道別;之後再冇見過佢。然後,協助人就帶我哋搭唔同嘅交通公具,好迂迴咁用咗好幾日時間,然後到達瀋陽。當時我哋去瀋陽嘅目的,就係想衝入南韓駐瀋陽領事館。只要入到領事館,一切就會結束;我哋可以安全咁抵達漢城。」
「咁你哋有冇入到領事館?」朴太太問佢。
「冇,」韓先生答佢。「因為我哋見到先後幾班人、每班為數十個以下嘅,企圖衝入使館。結果,都係俾瀋陽嘅公安截獲拘捕。我哋同協助人傾過,認為以我哋幾個人嘅數量,再加上冇協調過,進入使館嘅成功機會微乎其微。於是,我哋打消咗呢個念頭。」
「咁點算呀?」初雪插嘴;睇嚟,佢都好留心聽書。
「原本有諗過去北京嘅韓國大使館,不過回心一諗,如果瀋陽使館都咁難入,作為一國之都嘅北京,又點可能有成功機會?於是,我哋打消咗衝入使館呢個念頭,進行第二個計劃。」
「咩計劃?」朴太太再問佢。
「其實喺出發之前,帶信人都已經清楚咁解釋過個情況俾我聽。」韓先生呷咗啖茶。「喺使館計劃失敗後,我哋可以做嘅嘢,就係橫跨中國,一直走到西南,然後由老𢰸或者緬甸進入泰國。」
「路程……好遠呀……」朴太太微微一驚。「去泰國之後,點樣再去韓國?」
「路程的確係遠,但係點都比衝入使館安全,而且成功率比較高。」韓先生答。「離開東三省之後,我哋嘅處境亦都比較安全。因為喺東北,緝捕脫北者嘅工作做得比較嚴謹,好多中國朝鮮人甚至會主動通知公安去緝捕我哋。但當離開東北之後,根本冇人會意識到,我哋係脫北者;所以比較安全。」
「自己族人都會咁對我哋?」初雪有啲錯愕。
「小妹妹,你心地太好喇;」韓先生笑咗一笑。「朝鮮人都有好人同壞人,唔係個個都覺得我哋可憐㗎!好多中國朝鮮人都覺得,我哋偷渡嚟中國,係過嚟搶劫殺人、擾亂秩序。喺好多人嘅眼中,我哋呢班朝鮮嘅『窮親戚』,應該除之而後快……」
「啊……」初雪好似一個啱啱看清殘酷事實嘅細路咁、完全唔識俾反應。
韓先生見初雪冇咗問落去,就繼續:「於是,我哋就穿州過省咁搭車,由一個城市去另一個城市;攰就稍事休息,兩餐都係喺停車站附近嘅小店打發,中途如非必要,我哋都唔會交談,以免露出馬腳;更加唔好講接觸外人喇。我都唔記得用咗幾多時間,幾十日啩?終於,我哋到達咗一個叫西雙版納嘅地區。」
「雲南,中國嘅西南大門。」我插咗一句嘴。
「冇錯,我哋嘅計劃,就係徒步經過老𢰸,進入泰國。」呢個時候,韓先生收起笑容。「呢一段路程,亦都係整個脫北過程中,最凶險嘅一部份。喺整個嘅橫跨中國過程中,協助人都陪伴左右,幫我哋渡過咗好多嘅危機。但係如今,佢唔可以再同我哋一齊上路。佢準備咗好多乾糧俾我哋,仲有地圖,同埋兩把刀,叫我哋用嚟旁身。」
「呢位協助人,對你都幾好喎。」金老太講咗一句。
「係,後來我先知道,原來佢係我大伯重金聘用嘅中國朝鮮人,負責我喺中國嘅旅途同埋安全。但係佢唔可以非法進入老𢰸嘅國境;於是,我同一路以來嘅旅伴,就要自己進入無論地方、語言同路線都唔熟悉嘅地方。」
「喺老𢰸嘅問題係乜?」朴太太問佢。
「金三角。」韓先生答。「喺金三角一帶,有好多散兵遊勇,佢哋專門綁架好似我哋呢類嘅脫北者,然後勒索我哋喺南韓嘅親屬一筆贖金。為咗避開佢哋,我哋兩個人要日間休息,然後夜間趕路。又由於喺老𢰸境內,我哋唔可以進入城市,所以,走嘅都係山林間嘅路。夜間山林嘅路非常危險,飛禽猛獸乜都有機會遇到。如是者,我哋行咗十幾廿日,喺接近水盡糧絕嘅情況下,終於進入泰國國境。」
「咁你哋到咗泰國之後點?」朴太太再問。
「我哋沿住一條貌似小公路嘅道路、一直往境內嘅方向行,直到我哋見到一個類似警察派出所嘅地方,然後立即自首投案,表明我哋係非法入境者。」
「點解要咁做呢?佢哋唔會將你哋遣返北韓咩?」朴太太有啲震驚。
「喺泰國自首,要坐監。好似我咁,就喺泰國坐咗三個月;據聞都係大伯嘅疏通,所以刑期較短。」韓先生鬆咗一口氣。「出獄嗰陣,由於我係非法入境者嘅關係,泰國政府要驅逐我出境。基於北韓嘅人權問題,泰國政府只會將非法入境嘅脫北者遣返南韓。」
「咁我明白喇;不過,」朴太太補一句。「泰國監獄嘅環境如何?」
「呢個世界,邊有監獄係舒適嘅呢(我想答佢:北歐,不過呢個唔係駁嘴駁舌嘅時候);」韓先生嘆氣。「不過,比起喺北韓,泰國監獄嘅環境同食用,應該比平壤以外嘅任何地方都要好。」
「韓先生你當時有你大伯派嚟嘅專人全程照顧,都要經歷咁多咁驚險嘅事情;」朴太太面露憂色。「我表哥年紀都唔細,我表弟到時可能要自己一個面對整個偷渡過程,我怕……我怕……」
「呢一層,我諗你哋要好好計劃一吓……」韓先生答佢。
「係呢,我聽我外甥講,仲有一條路,係經蒙古去南韓嘅;」金老太問韓先生。「朝鮮去蒙古,距離應該比去泰國近;唔知個情況又係點呢?」
「呢條路要橫跨戈壁沙莫,途上會預到嘅危險,更加難預防啊。」韓先生面有難色。
飯後,我哋離開飯店。臨別之前,韓先生俾咗一張卡片朴太太。
「如果你你表弟喺旅途上有咩問題,或者喺南韓生活上,有適應嘅問題,可以搵我;我幫到嘅一定會幫。」
我八卦𥅈咗一𥅈,原來係一個專門協助脫北者嘅南韓NGO。韓先生係呢個NGO嘅「顧問」。
「多謝晒你今晚寶貴嘅答案;」朴太太鞠躬還禮。「希望日後有緣再見。」
「希望你表弟旅途順利,盡快去到南韓同你哋團聚。」韓先生亦都向兩位韓國女士答禮。
是否很驚訝 講不出說話
沒錯我是說 你想分手嗎
曾給你馴服到 就像綿羊
何解會反咬你一下 你知嗎
回頭望 伴你走 從來未曾幸福過
赴過湯 蹈過火 沿途為何沒愛河
下半生 陪住你 懷疑快樂也不多
沒有心 別再拖
好心一早放開我 重頭努力也坎坷
統統不要好過 來年歲月那麼多
為繼續而繼續 沒有好處還是我
若注定有一點苦楚
不如自己親手割破

送咗兩位韓國太太返酒店後,我同初雪去咗鐵南夜市再食過 — 鬼咩,成餐飯掛住聽故仔,都唔知有冇兩啖飯落肚。
聽咗成晚故仔,我嘅感覺係:我唔係好相信,韓先生返嚟延吉,只係為咗做生意;特別係當我知佢有個NGO顧問嘅牌頭之後。我隱約覺得,呢個人,好有潛質成為脫北者嘅Batman。
當然,呢樣又係另一樣,我永遠無法證實嘅諗法。
「初雪妹妹呀,」我一邊食緊辣炒年糕同魚蛋湯、一邊問佢。「其實你有冇諗過,要離開朝鮮、過新嘅生活呀?」
「啊……」食緊米腸( 순대 )同豬潤嘅佢突然定咗格。
過咗一陣,佢答我:「喺中國呢半年,其實都唔係冇諗過;如果我下半世都可以喺延吉生活就好喇。只不過,我唔知我屋企人會點,我亦都冇能力帶晒佢哋嚟中國。你今晚都聽到啦,我走咗,可能會連累我爸爸媽媽同弟弟㗎……都係唔得嘅……」講完後,佢繼續食嘢。
我「哦」咗一句之後,亦都繼續食嘢;脫北嘅「對話」終止。
點解我會諗埋啲咁嘢嘅呢?
(待續)
本故事人物及情節如有雷同,實屬巧合。
為什麼會看到廣告
IF
IF
Medium 累積超過一百萬 claps 嘅廣東話作者。小說 《當首爾仍是叫漢城的那些年》系列、《北角演義》、《初雪》、《中環遊戲》作者。https://medium.com/@herrfung 、 https://t.me/ifpush
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!