August 22

閱讀時間約 3 分鐘
【作者】Eileen Caddy
【翻譯】熊倩涵
【編輯】顏士寶
It matters not where you are or what you are doing; I AM with you always. But unless you are consciously aware of it, you can go through life like a blind person, unaware of the wonders and beauties all around you, groping your way in the darkness. When you are aware, you have eyes to see with and ears to hear with. All the little things in life have a new and deeper meaning. You take nothing for granted, but see a plan and purpose running through everything that is taking place in your life. You find a real joy and uplift in everything that is happening to you. You see with the eyes of the Spirit. You understand the things that matter in life, and life is full to overflowing with joy and happiness. You begin to appreciate that there is nothing haphazard in all that is going on. You recognise My hand in everything, and your heart is filled with love and gratitude.
  我在哪裡,正在做些什麼,都無關緊要;上天一直都與我在一起。但除非我有意識地覺察到這一點,我會如同盲人一樣度過一生,對我周圍的奇蹟與美毫無知覺,在黑暗中摸索我的道路。當我是有意識的時,我有雙眼去看見,我有雙耳去聽見。所有在生活中的小事物,都有了新的、更深層的涵義。
  我不會將任何事當作理所當然,而是會看見一個計劃與目的,在我生活中正發生的每一件事中運作。我在我身上發生的每一件事中,都找到了真正的愉悅與振奮。我帶著靈性的眼光去看見。我理解生活中真正重要的事物,而生活滿溢著愉悅與快樂。我開始感恩,沒有任何正在發生的事情是偶然的。我意識到上天在一切之中的雙手,而我的心充滿了愛與感恩。
為什麼會看到廣告
屘寶
屘寶
年近花甲的中老年男同志。2014台北巿立國中教職退休,2019二月底遷居至台東、2020六月遷居至新竹過著自在悠哉的日子。2017創立「生命小彩坊」真人影音圖書館,已錄製150多集的影音專訪。2020二月25日起,開始跟隨Siraya老師學習《絲路薩滿》,正走在「尋回自己」、「回家」的途中 ^_^
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!