好書選讀「抄寫勵志英語,換來百日奇蹟」-書摘「勇氣Courage」心得分享

2023/08/22閱讀時間約 7 分鐘

我想跟大家分享一本很棒的英文勵志書,如果你想獲得個人成長、喚醒內在力量,也想學習英文,很推薦這本【抄寫英語勵志,換來百日奇蹟】

raw-image
raw-image

一、作者及本簡介

這本書的作者莉亞,她以前在美國求學時英文不好、一開口就被同學取笑,因此產生畏縮感,但透過不斷練習,現在已經是一位美國高績效執行生活教練生活教練的工作就是協助人們破除自我限制,釐清真正目標,開發自我內在的力量

我看到作者從英文不敢開口到現在能用英文來幫助他人,並成為職業,這對我而言就是一種很大的激勵,因為我也很想成為英文很棒的人,這也讓我覺得所有你認為不可能的事,都是你的自我限制,只要願意付出行動,勇於改變,你就能發揮無限的潛能,成為你想成為的人。

這本書分為10個主題,總共100篇文章,對於個人成長、靈性成長、發覺內在自我、提升自我潛能都很有幫助,是一本結合心靈勵志+英語學習的抄寫書,每天抄寫正能量英文,小習慣帶來大改變。100天後,你會驚人發現內在心靈和想法愈來愈豐盛,是一本很棒的個人勵志書及英文工具書。

這本書有附英文語音檔的QR code,也可以用手機隨時隨地聽,作者的英文真的非常好聽,每天聽,可以加強聽力和內在自我力量。有興趣的的朋友一定要買來看及練習。【抄寫英語勵志,換來百日奇蹟】

二、 摘錄中英文勵志經典語句

本書第一個主題【勇氣Courage】,以下我摘錄書中特別有感覺的經典語句跟大家分享。也歡迎大家來看看我練習的影片,大家也趕快買書來練習吧。

·You are brave.

No matter how flawless it seems from the outside, you are not an exception. Now you are standing in the arena that you chose to be in, going all in, giving it all you’ve got. You are already a hero. That’s who you are.

你很勇敢,無論外在看似多麼完美無缺,你也不例外,你正站在你所選擇的競技場內,竭盡全力呈現你的一切。你已經是位英雄,這就是你

·Let’s reframe fear.

We all have the fear of not being good enough, so sometimes we don’t even bother to try. Fear means you are heading towards the right direction. Fear will always be there. Let’s say, “Come on fear. You are coming along.”

我們都害怕自己不夠優秀,所以偶爾連嘗試都不願意,但若是感到恐懼,其實代表著我們已朝著正確的方向前進。只要全力以赴,恐懼總會伴隨著你,讓我們重新定義恐懼,「恐懼你來啦,與我同行吧」

·Do what scares you.

How to overcome you fears? Just do it scared. The bigger your goal is, the more you are supposed to feel scared. Be willing to feel scared. Then, you won’t be scared of that anymore. You’ll find another thing that makes you scared. The more you repeat this process, the more you can create an amazing life.

克服恐懼的方法,就是帶著恐懼,越遠大的目標越會讓人心生畏懼,欣然接受恐懼,你就能夠克服恐懼,接著你會發現其他令你害怕的事,反覆經歷這個過程,你將會擁有無限精彩的人生。

·Say this as today’s affirmations.

I love myself unconditionally. I’m grateful for a new day and a new opportunity. I’m having a blast in the process of reaching my goals. I believe I’m already super successful. I’m fully confident in my skills to make my goals come true. I believe in my bones that anything is possible.

今天請這樣宣誓,我無條件愛自己,我感恩能有新的一天和新的機會,我盡情享受著朝著目標前進的過程,我相信我已經非常成功,我的能力可以讓我夢想成真,我打從心底相信任何事物都有可能。

·Find your passion.

Write down the list of things you love. Everything that you wrote down will lead to your divine calling. Take massive actions, whatever it is. You’ll eventually find your passion.

列出你喜歡的那些事物,你筆下的這些將成為帶領你前進的指引,無論是甚麼,請多去嘗試,你會找到屬於自己的熱情所在。

·Be committed.

Being committed means you do what you promised to do no matter what. No matter how trivial and basic it may look, it will sharpen your skills and shape you into the person you are meant to be in the future.

堅持到底代表一旦下定決心,無論如何都會執行到底。如果你決定每天持續投入時間和心力完成某件事情,無論多麼基本或看似微不足道步驟,都能磨練你的技能,成就未來的你。

·Get inspired.

When you see someone doing what you want to do, get inspired. Let them be a sign that you can also do what they are doing. Let them be a living example for you to learn and grow from. Get inspired by others’ success. It will soon be yours.

若你發現有人正進行著你曾經渴望達成的事,從他們身上吸取靈感,並將這是為我也能夢想成真的信號,把他們當成值得學習和刺激成長的榜樣,試著從他人的成功獲取動力,那麼你離成功也不遠了。

44會員
82內容數
身心靈實踐者、吸引力法則導師、脈輪整合療癒師、金錢靈氣大師、臼井靈氣大師 協助個案設定目標、發掘潛能,找到人生使命IKIGAI 提供一對一個案諮詢服務 目前開辦【目標設定及行動攻略 吸引力法則顯化夢想】實作班 我的自媒體整合平台 : https://portaly.cc/evagoddess
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容