無理取鬧

2022/12/03閱讀時間約 2 分鐘
小明的日記
如果沒有辦法好好溝通,大概就會覺得對方無理取鬧吧!
我已經講出了我的判斷
小明:「我之所以會這樣做是因為我覺得......」
但是對方還是一直講...... ಠ▃ಠ
不是應該到這裡就結束了嗎?

一小時過去了
結果搞半天,原來對方想要我表達的是證據,我是用什麼證據去下判斷的
......
我下這樣的判斷當然是有根據、有原因的
搞半天對方要我講的居然是這個
w(°o°)w
我怎麼會知道??

難不成男性和女性是住在不同星球的嗎?
覺得溝通好難

長時間的雞同鴨講
有時候對方還從晚上講到天亮
都不用睡覺嗎
心好累

If we can't communicate well, we might feel that the other person is being unreasonable. I have already expressed my judgment. Xiao Ming: "The reason why I did this is because I feel that..." But the other person kept talking... ಠ▃ಠ Shouldn't it be over at this point? An hour passed and it turns out that the other person wanted me to express evidence, what evidence I used to make the judgment. ... Of course, I made this judgment based on a reason and evidence. After all this time, the other person wanted me to say this? w(°o°)w How would I know?? Is it possible that men and women live on different planets? Communication is so difficult Talking for a long time and getting nowhere Sometimes the other person talks from night until dawn Do they never sleep? My heart is so tired.
為什麼會看到廣告
163會員
190內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!