情歌 (21)

2023/12/13閱讀時間約 4 分鐘

Friday I´m in Love / The Cure

I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday, I don't care about you
It's Friday, I'm in love

我不在乎 是不是星期一的憂傷
星期二 和星期三的沮喪
星期四 我對妳不理不睬
但星期五 我戀愛了

Monday, you can fall apart
Tuesday, Wednesday, break my heart
Oh, Thursday doesn't even start
It's Friday, I'm in love

星期一 妳儘可以崩潰
星期二 和星期三 把我的心敲碎
喔 星期四根本就未曾開始
但星期五 我戀愛了

Saturday, wait
And Sunday always comes too late
But Friday, never hesitate

星期六 等等我
而星期日總是姍姍來遲
但星期五 不要猶豫不決

I don't care if Monday's black
Tuesday, Wednesday, heart attack
Thursday, never looking back
It's Friday, I'm in love

我不在乎 是不是星期一的黑暗
星期二 和星期三的心悸抽顫
星期四 堅決不向後看
但星期五 我戀愛了

Monday, you can hold your head
Tuesday, Wednesday, stay in bed
Or Thursday, watch the walls instead
It's Friday, I'm in love

星期一 妳儘可以抱著頭
星期二 和星期三窩在床上
或者星期四 只盯著牆壁看
但星期五 我戀愛了

Saturday, wait
And Sunday always comes too late
But Friday, never hesitate

星期六 等等我
而星期日總是姍姍來遲
但星期五 不要猶豫不決

Dressed up to the eyes, it's a wonderful surprise
To see your shoes and your spirits rise
Throw out your frown and just smile at the sound
As sleek as a sheik, spinning round and round
Always take a big bite, it's such a gorgeous sight
To see you eat in the middle of the night
You can never get enough, enough of this stuff
It's Friday, I'm in love

為眼睛盛大妝點 這是一個美好的驚喜
看看妳的鞋子 和妳振奮的情緒
拋開妳的皺眉 而只在音樂中憨笑
像酋長一樣地矯捷 轉了一圈又一圈
永遠咬一大口 真是一個完美的景色
為了看見妳 在夜晚中品嚐
妳永遠無法滿足 滿足於這些東西
這是星期五 我戀愛了

I don't care if Monday's blue
Tuesday's grey and Wednesday too
Thursday, I don't care about you
It's Friday, I'm in love

我不在乎 是不是星期一的憂傷
星期二 和星期三的沮喪
星期四 我對妳不理不睬
但星期五 我戀愛了

Monday, you can fall apart
Tuesday, Wednesday, break my heart
Thursday doesn't even start
It's Friday, I'm in love, woah

星期一 妳儘可以崩潰
星期二 和星期三 把我的心敲碎
喔 星期四根本就未曾開始
但星期五 我戀愛了

Oh, do-do, do-do, do-do, do
Do-do, do-do, do-do, do
Oh, oh, oh-oh, oh-oh-oh, oh, oh, yeah

    在我死前
    在我死前
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!