異樣的開心(看診篇)

2024/04/23閱讀時間約 7 分鐘

Joy

Sitting in the clinic's waiting area, I couldn't shake this strange sense of joy. You might think I'm nuts – who gets excited about visiting a doctor, right? Ha!

But let me tell you why I was grinning from ear to ear. It all goes back to this one childhood memory.


So, there I was, with my dad cooking up a fish. Now, I've got to be honest – the fish isn't my jam. It's got this funky earthy taste, a bit fishy, and a hint of iron.

Seriously, Dad, can't you cook it all the way through?

Poor fish didn't ask for this.

Anyway, despite my reservations, I found myself reluctantly accepting Dad's enthusiastic invitation to chow down. "C'mon, dig in! Eat it while it's hot!"

So, resigned to my fate, I tucked in. And just as I was getting into it, bam! A pesky fish bone decides to take a dive into my throat and set up camp.

"Whoa! Dad!" I pointed at my throat. "Fish bone! Stuck!"

Dad hands me a glass of water, hoping it'll wash the bone down. But no dice. Still feeling uncomfortable. But crying? Nah, that's a surefire way to get a spanking.

So there I sat, staring into the void, waiting for Dad to finish his meal.

Waiting...

And waiting... And waiting...


Finally, the old man wraps up his lunch. Just when I'm thinking he's gonna whisk me off to the doc's, he casually drops,

"I'm gonna catch some Z's."


So, there I am, waiting solo. Sitting it out, feeling every second drag by. Maybe it's the damn fish bone lodged in my throat, but sitting suddenly feels like torture. I'm gazing out at the sky, wondering how long Dad plans to snooze.

Clouds looking like prickly roses, just like the thorn in my throat. And there I am, letting my mind wander, pretending I'm floating on a cloud straight to the clinic, where a friendly doc's already sorted out that pesky bone.

Little me just itching to grow up – to be old enough to handle my own doctor visits, not worry about a spanking for sneaking off to the doc's, and have the guts to sass Dad back when he threatens a whooping for not listening, saying, "Try it, Dad, and I'll play that tune a hundred times."



去診所

坐在診所裡的候診間,我有股異樣的開心


各位格友可能覺得我有病,看個病還那麼開心?

哈哈哈


回憶

為啥我這麼開心要從我小學某一次經驗說起

有一次,我爸煮了吳郭魚。

老實說,我不喜歡吳郭魚,有一股土味,腥味,還帶點血。

是說,老爸您能不能把他煮熟???

魚是無辜的

我也是......


餐桌上的父親大人

老爸熱情的招待著

「快吃啊!客氣什麼?」

「趁熱吃。」


好吧,無奈的我。只好

認命的吃


吃著

吃著吃著


一個調皮的魚刺,跳進我的喉嚨

不肯離去


啊啊啊!

我對我爸指著我的喉嚨

魚刺

魚刺卡住了


我爸拿了一杯水給我,看看喝水有沒有辦法讓魚刺下去

結果是

沒辦法

我還是不舒服

但我也不敢哭

哭了大概率會挨揍


我就呆呆地坐著

等我的父親大人吃完午餐


等等等

等等等等等等等


偉大的父親大人終於吃完飯了


就在我以為他要帶我去看醫生的時候

他很淡定地跟我說

「我去睡午覺,就走了」


好吧,我就一個人坐在那等他


呆呆地
呆呆地呆呆地
呆呆地呆呆地呆呆地

待著
待著待著
待著待著待著


可能是喉嚨有一根魚刺的關係

第一次覺得坐著好痛苦


天空外有什麼

我望著外面的天空

想著

他午覺到底要睡多久


雲朵

長的像一支帶刺的玫瑰

恰如我喉嚨的刺


我就坐在那

思緒飛翔

假裝我已經乘著白雲飛到了診所

親切的醫師已經幫我移除了魚刺


小小的我

好想趕快長大

大到我可以自己去看醫生

大到我不用擔心自己跑去看醫生回家被揍

大到爸爸因為我不聽話威脅要揍我時,可以嗆他說

你敢揍我,我就彈100遍鋼琴的

變奏曲

吵死你


哈哈哈

這只是一個小時候想要看醫生

但是看不了

所以長大可以自由去看醫生的無聊女子的

一個無聊故事


總之,我終於可以實現我的願望

可以去看醫生

嘿嘿


真是開心啊


緣起

我看了格友 玄玄心的文章

九十五、自己要的,自己完成

想起了小時候的回憶,一邊在復健,一邊用手機打著這些文字

哈哈,刺刺的魚刺記憶回來了

伴隨著電療 也刺刺的

真是應景


我今天復健做了雷射、紅外線和電療

治療的好開心

感謝格友 玄玄心文章的陪伴

164會員
194內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!