You are smart 你很聰明

2021/06/16閱讀時間約 1 分鐘
When I smile, you know I need a kiss. 當我微笑時,你知道我需要一個吻。
When I frown, you know I need a tap on the shoulder.
當我皺眉時,你知道我需要在我肩上輕拍。
When I feel sad, you know I need a hug. 當我難受時,你知道我需要一個擁抱。
When I feel angry, you know I need a cup of iced tea.
當我生氣時,你知道我需要一杯冰茶。
When I feel exhausted, you know I need a cup of coffee.
當我筋疲力盡時,你知道我需要一杯咖啡。
When I feel depressed, you know I need a piece of cake.
當我沮喪時,你知道我需要一塊蛋糕。
Every move I make is meaningful.
我的每個動作都有其意義。
You are so smart that there is nowhere to hide my slight movements.
你是如此聰明,我的細微動作無處隱藏。
You always have different coping strategies. 你總是有不同的因應對策。
You are so smart. 你真的好聰明。
為什麼會看到廣告
這是我為接下來的連載小說計劃所新創的專題,小手上路,不熟練之處請多包涵,題材均來自周遭人事物,再加上想像與自由發揮而成,寫作的時候我是作者,完成之後,讀者才是作者,可以邊看邊恣意想像,化文字為想像畫面,讓人物靈動有生命,讓我們共同完成這部作品。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!