|中英對照歌詞|Britton - if this is goodbye

2023/11/03閱讀時間約 5 分鐘

Finally hit the ground

最終落地了

I'm at the bottom now

我現在在谷底

Never thought I could be this low

從未想過我會陷得如此之深

Felt like falling down an endless hole

感覺就像墜入無底洞

No I don't see the light

不,我看不見光明

And I don't hear god

我也聽不見上帝的聲音

Crawling in the dark now my limbs are cold

在黑暗中爬行,我的四肢冰冷

Screaming out help but it just echoes

尖叫求救,但只得到回音

Only one way out of here

這裡只有一條出路

I don't think I can reach it

我不認為我能夠抵達

Everything I hold dear

我所珍惜的一切

My sorry is sincere

我的歉意是真摯的

I just lost all of my reasons

我已失去了所有的理由

Reasons left to stay

留下的理由已經消失


So if this is goodbye,

所以如果這是再見

Please don't count my cry as a sin

請不要將我的哭泣視為一種罪過

No I don't wanna die

不,我並不想死

But it keeps getting harder to live

只是活下去變得越來越難

And I put up a fight

我曾奮力抗爭

But now I got nothing to give

但現在我已經一無所有

So if this is goodbye, goodbye, goodbye,

所以如果這是再見,再見,再見,

I hope some day to see you again

我希望有朝一日能再見到你


There's nothing you could've said

沒有什麼你可以說的

Nothing you conld've done different

也沒有什麼你可以做得不同

It was always between me and my head

這總是在我和我的頭腦之間的問題

Never meant to hurt you in the process

我從未打算在這個過程中傷害你

But I just can't keep holding on

但我無法繼續堅持下去

Wish I could believe that things will get better

但願我能相信事情會變得更好

Wish I could just flip a switch in my mind

但願我能在腦海中打開一個開關

Then I could fix how I feel altogether

然後我就可以完全改變自己的感受

Then I could mean it when I say I'm fine

然後當我說我很好時,我就是真的

It's never that easy and neither is life

事情從來不那麼簡單,生活也不是

Don't think I wanted to leave you behind

別以為我想把你拋在身後

I tried, I tried, I tried

我嘗試過,我嘗試過,我嘗試過


So if this is goodbye,

所以如果這是再見

Please don't count my cry as a sin

請不要將我的哭泣視為一種罪過

No I don't wanna die

不,我並不想死

But it keeps getting harder to live

只是活下去變得越來越難

And I put up a fight

我曾奮力抗爭

But now I got nothing to give

但現在我已經一無所有

So if this is goodbye, goodbye, goodbye,

所以如果這是再見,再見,再見,

I hope some day to see you again

我希望有朝一日能再見到你


If this is goodbye

如果這是再見

I'll see you

我會再見到你

on the other side

在另一邊見到你

If this is goodbye

如果這是再見

I'll see you

我會再見到你

If this is goodbye

如果這是再見

I'll see you

我會再見到你


Open up my eyes

張開我的眼睛

I don't know where I am

我不知道我在哪裡

And everything is blurry

一切都很模糊

My mom's holding my hand

我媽媽握著我的手

Turns out I wan in a hurry

原來我匆忙之間

But God had other plans

但是上帝有其他安排

He said my goodye was early

他說我太早地告別

Now I've got a second chance

現在我得到了第二次機會






    眷戀一種味道
    眷戀一種味道
    巨蟹總是念舊,更是對人生的想法多了一種惆悵,軟軟的心,上面留著許多過往的足跡,這輩子最常聽到一句話就是"想太多"
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!