《靈魂說的》對高我的抗議

2023/12/24閱讀時間約 5 分鐘

一路成長至2023年,真的是經歷過一波接一波的暗夜,終於在接觸靈性後,在2023年末逐漸看見全新的道途,靈魂慢慢醒來,開始找回自洽的自己。

在2023年聖誕夜前夕,我在全聯採買水果時,偶然聽到傳訊說我近期在人生及愛情體驗到的這個至暗經歷,是我的靈魂寫下的劇本,祂想要不只體驗愛情的美好,也體驗看看愛情的苦痛感受。

當下我真的是想氣又無從氣起,想到最近一直遵守高我指示而健康飲食,便隨手拿一包雞汁洋芋片去結帳,跟我的靈魂說:「那你那麼好奇,肯定也很想體驗這個萬惡的洋芋片吧?」並馬上把它吃掉。


只能這樣用來表達我渺小的抗議跟叛逆。

但我感覺我的高我應該也只是笑笑。

跟其他指導靈一起在笑我吧 (苦笑)。




其實走到這個階段,任性歸任性,心底還是滿滿的感謝跟被愛的感受。


期待所有處於靈魂暗夜的朋友們,相信你們的高我跟指導靈會保護你,透過這些外境,給予你力量跟智慧,祝福大家2023有階段性的收穫,並繼續勇敢、相信地迎接2024年!


. . .


Growing up all the way to 2023 has truly been a journey through wave after wave of dark nights. Finally, after embracing spirituality, I began to see a new path by the end of 2023. My soul slowly awakened, and I started to reclaim my coherent self.

On the eve of Christmas 2023, while picking out fruits at PX Mart, I chanced upon a message saying that the recent profound darkness in my life and love was a script written by my soul. It wished to experience not only the beauty of love but also its agonizing aspects.

In that moment, I was so frustrated yet nowhere to direct my anger. Thinking of how I've been following my higher self's guidance for a healthy diet, I impulsively grabbed a bag of chicken-flavored potato chips and went to check out, telling my soul, "Well, if you're so curious, you must want to experience these evil potato chips too?" And then, I immediately devoured them.


It was my way of expressing a small act of rebellion and protest.

But I feel like my higher self probably just chuckled.

Laughing along with other guiding spirits at me (bitter smile).




In reality, as I've reached this stage, petulance aside, I'm still filled with immense gratitude and a sense of being loved.


To all those enduring the dark night of the soul, trust that your higher self and guiding spirits will protect you. Through these external circumstances, they'll provide you strength and wisdom. I wish everyone a 2023 filled with significant achievements and the continued courage and belief to welcome 2024!

「人們失憶著相聚,等待靈魂超越認知的相認。」 我們都在關係裡看到了些什麼,例如愛; 我們都在關係裡失去了些什麼,例如自己; 我們都在關係裡學會了些什麼,例如界限; 我們都在關係裡找到了些什麼,例如自己。 . 當我們走過彼此,你想交換什麼禮物與祝福?
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!