Rachel Platten - Mercy 【英文歌曲翻譯】

2024/01/26閱讀時間約 5 分鐘


[Verse 1]

There's dirt in my nails

我的指甲沾滿了泥土

From scraping the walls

從刮痕的牆壁中

And I thought I hit bottom

以為我已經落到谷底

So why am I still falling?

那為何我仍在墜落?

I know who I am

我知道我是誰

I didn't forget

我從未忘記

But I just need relief

但我只是需要解脫

And I won't give up yet

我不會輕言放棄


[Chorus]

But God, this is all feeling so hard

但天啊,這一切感覺如此艱難

Why am I lost out in the dark?

為何我在黑暗中迷失?

And why am I struggling just to keep standing?

為何要奮力苦撐,讓自己站立?

Tears won't stop coming and I don't understand them

卻無法控制自己不斷流下的淚水

Maybe it's true that I'm getting stronger

也許我因此,變得更強大

But this really hurts me, I'm crying, ooh, mercy

這真的讓我很痛苦,使我哭泣,噢,求求你

I'm crying, ooh, oh, mercy

我正哭著,噢,哦,求求你了


[Verse 2]

I'm too hard on myself

我對自己太嚴格了

I never let myself fail

從不允許自己失敗

But then my body screams help

但後來,我的身體在呼救

And my mind wants to bail

而我一心,只想要逃離

I just wanna be real

我只是想真實一點

Stop pretending I'm good

並且停止假裝,我很好

And feel what I feel

感受我所感受的

Not what I think should

而不是我心中預期的


[Chorus]

But, oh, God, this is all feeling so hard

但是,哦,天啊,這一切感覺如此艱難

Why am I lost out in the dark?

為何我在黑暗中迷失?

And why did you leave me all alone

你為什麼把我孤單丟在這裡

Facing the worst pain that I've known?

面對我所經歷的最糟糕的痛苦?

And maybe it's true that I'm getting strongеr

也許我確實變得更強大

But this really hurts me, crying, ooh, mercy (Mеrcy)

這真的讓我很痛苦,使我哭泣,噢,求求你(求求你)

I'm crying, ooh, oh, mercy (Mercy)

我正哭著,噢,噢,求求你(求求你)

Oh, yeah

噢,是的


[Bridge]

Come on, love me now

來吧,現在就愛我

Come on, love me now

來吧,現在就愛我

Come on, love me now

來吧,現在就愛我

Love me now, love me now

就愛我,就愛我

Come on and help me out

來吧,幫助我

Come on and help me out

來吧,幫助我

Come on and help me out, help me out

來吧,幫助我,幫助我

Ooh


[Chorus]

I'm crying mercy, oh

我正哭著,求求你,噢

On my knees, mercy

我跪在地上,求求你

Oh, mercy

噢,求求你

Ooh, oh, mercy (Mercy)

噢,哦,求求你(求求你)

Yeah, come on, mercy, love

是的,來吧,求求你的愛


[Outro]

Come on, love me now

來吧,現在就愛我

Come on, love me now

來吧,現在就愛我

Come on, love me now

來吧,現在就愛我

Love me now, crying mercy

就愛我,哭泣的求求你

Help me, mercy (Come on and help me out)

幫助我,求求你(來吧,幫助我)

(Come on and help me out)

(來吧,幫助我)

(Come on and help me out)

(來吧,幫助我)

Ooh, mercy

噢,求求你

8會員
124內容數
不專業翻譯
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!