即時精選
ONE OK ROCK - Your Tears Are Mine 歌詞翻譯

2024/02/20閱讀時間約 5 分鐘
你試圖隱藏內心的傷痕
用沉默築起你的心牆

但我願意用我的一生
真心全意愛你
包括你所有的傷痕
只要你願意開口
述說起你的故事
我就一直坐在你身旁聆聽
每個人都有需要被理解的時候
你即使心碎,也依然美麗
我會一直陪伴你直到黑夜黎明

One Ok Rock
<Your Tears Are Mine>


It's been a ride
人生是一趟旅程

Fighting through life
我們奮戰了一生

Hard to come by some kindness
難以收到他人善意

Trying to hide all that's inside
你試圖隱藏內心的傷痕

Making walls of your silence
用沉默築起你的心牆

And I know there's something going on
我知道你可能經歷了一些難過的事

Though you don't ever let me in
雖然你從來不願意讓我進入你的心房

I'd give you all my soul
但我願意用我的一生

Just for you to know
只為讓你知道

Your tears are mine
我會收下你的眼淚

And it's a new world tonight
從此會是一個全新的開始

Say my name and I will fly
呼喚我的名字我會用最快的速度

Over to you
至你身邊

Gunning for time
盡我所能

I promise you that it will be all right
我向你保證一切都會沒事的

Just please hold on
拜託請再堅持一下


I'd like to love you true
我願意真心全意愛你

With all of your scars
包括你所有的傷痕

Wish I could care for a little
早知道我就多關心一點

Piece of your heart
你已破碎的心

If you'd like to tell me
只要你願意開口

How your story began
述說起你的故事

I'm sitting right here waiting
我就一直坐在你身旁聆聽

And no you're not alone anymore
是的,你不再孤單了

Your tears are mine
我會收下你的眼淚

And it's a new world tonight
從此會是一個全新的開始

Say my name and I will fly
呼喚我的名字我會用最快的速度

Over to you
至你身邊

Gunning for time
盡我所能

I promise you that it will be all right
我向你保證一切都會沒事的

Just please hold on
拜託請再堅持一下

I'll be right here and there's nothing to hide
我就在你身旁,不需要跟我隱瞞這些傷疤

Everyone needs understanding sometimes
每個人都有需要被理解的時候

You're beautiful even when you feel broken
你即使心碎,也依然美麗

I'm right by you
我就在你身邊

We'll make it through
我們會一起撐過去的

I'll stay with you till the dark fades
我會一直陪伴你直到黑夜黎明


Your tears are mine
我收下了你的眼淚

It's a new world tonight
從此是一個全新的開始

Say my name and I will fly
呼喚我的名字我會用最快的速度

Over to you
至你身邊

Gunning for time
盡我所能

I promise you that I'll be by your side
我承諾一生與你相伴

Through the fight
克服困難

Everything's gonna be fine
一切都會變好

Just please hold on tight
拜託請一定要堅持下去





👉ONE OK ROCK的推薦歌單~

👉推薦一部能帶入這首歌情緒的動漫​:《BananaFish戰慄殺機》


🖤

歡迎追蹤Noir

以及

其他Noir經營的平台👇

https://linktr.ee/noir_station23

哈囉~我是Noir(❁´◡`❁), 喜歡分享各種喜歡的漫畫、動畫、音樂、美食還有一些學習紀錄。 每天睡前的儀式感就是看漫畫~ 如果你喜歡我的文章跟作品,可以點選下面的贊助支持,讓我可以多看一本漫畫,產出更多作品內容​~謝謝閱讀👍


🔔Noir LINE 貼圖


    6會員
    39內容數
    哈囉~我是Noir(❁´◡`❁), 喜歡分享各種喜歡的漫畫、動畫、音樂、美食還有一些學習紀錄。
    留言0
    查看全部
    發表第一個留言支持創作者!