不打小孩的轉念

2024/02/16閱讀時間約 4 分鐘

我看到我朋友看到小孩打架,想抓著看得到玩具處理一下,讓我想到我之前跟老公的討論…


之前姊姊會很用力地推倒弟弟,搶走玩具,或是很用力打他


我有一次很用力地捏我家姊姊之後,我覺得後悔,跟老公討論


他說,「你想想他們這麼信任你,這麼愛你,他們每次都相信你不會傷害他們」


我心裡OS:

他們常常把我們弄得很痛啊~這是不對等的愛🙄


他又說:「你比他們大這麼多,隨時可以把他揍扁,或摔在地上,他們卻很信任每次哭著還是找你抱,你用暴力發洩情緒,他們就會用暴力發洩情緒」


我想著就哭了😭

對啊,我完全可以把他們揍扁,

但這只是發洩我情緒,沒有處理問題啊


後來我每次要打下去之前,

就想著,

他們在學我,

他們信任我的處理,會學我

那種心疼就瞬間瓦解想打下去的衝動


但破口大罵這個還是無法忍住🤬


尤其是看到灑落一地的「任何東西」🫠


我還在努力🥹😆😶‍🌫️


#願天下爸媽都能找到打小孩以外的情緒出口

#祝福大家都能睡飽吃飽好心情


💐加入「日常保養line群組」,請私訊

私訊了解頂級低敏萬用乳液(護唇,眼霜,發癢都適合)

更多親子療癒 @vasouldailycare

追蹤@moodhealingdrliu


👉你或你的小孩吃什麼會過敏?

私訊我討論,分析一下體質吧~

FB IG Youtube Tiktok

中醫:搜尋 劉郁辰中醫師

療癒:搜尋 親子聊心


Traditional Chinese Medicine @moodhealingdrliu

Heart-to-heart Talks on Parenting @vasouldailycare


#女中醫 #過敏兒 #中醫調過敏 #過敏兒日常

#疾病的本質


#FemaleMedicine #AllergicChild #TCMAllergyManagement #AllergicChildDailyLife

#NatureOfDiseases

分享給有過敏的人

👉留言+1,中醫調理的評估表就會傳給你喔


👉分享我的粉專,截圖給我

「萬用順氣按摩油配方」就會私訊給您喔~


到我上班的診所領取低敏乳液試用包

試用給好評,直接送一瓶


低敏修護的「親膚寶貝凝乳」也有出禮盒喔~

美美的,意者私訊

————————————————————

「把握時機」調理才有效率喔💪

拖越久,調理更費時


FB IG Youtube Tiktok

中醫:搜尋 劉郁辰中醫師

療癒:搜尋 親子聊心


I saw my friend witnessing children fighting and wanting to intervene by grabbing the toy. It reminded me of a previous discussion with my husband.


My older sister used to push down my younger brother forcefully or snatch toys from him. Once, I squeezed my sister hard and regretted it, discussing it with my husband.


He said, ”Think about how much they trust and love you. Every time, they believe you won’t hurt them.“


In my mind, I thought, ”But they often hurt us too. It‘s an unequal love.“


He continued, ”You’re so much bigger than them, you could easily overpower them, yet they trust you. If you resort to violence, they might too.“


I felt like crying. He was right. I could easily overpower them, but that wouldn‘t solve anything.


So, before acting out, I think about how they’re learning from me, how they trust my handling of situations. That thought stops me from reacting violently.


But I still struggle, especially when I see things scattered all over the floor. I‘m still trying to improve. 😔😆😶‍🌫️

1會員
15內容數
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!