失敗為成功之母 Failure

2022/10/01閱讀時間約 1 分鐘
"Failure is the mother of success."
Today, I was asked a really strange question:
"What's the best failure you've experienced so far?"
When they asked me that, my whole face was like,
"Huh?" (。人。)
"Best" is a positive word, but "failure" is a negative one. How do these two words even go together? How am I supposed to answer this?
"I haven't thought about that question," I said. It completely flipped my worldview upside down!

今天被問到了一個很奇怪的問題
「你目前經歷過最棒的挫折(失敗)是什麼事情?」
被問到的時候,我真的滿臉都是問號? (。人。)
「最棒」是正面的詞;「挫折」(失敗)是負面的詞
這兩種詞怎麼會放在一起。這要我如何回答?

「我沒想過這個問題」我說
這顛覆了我的世界觀
為什麼會看到廣告
163會員
188內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!