千錯萬錯都是筆的錯

2023/08/12閱讀時間約 3 分鐘

 "Hey there! How's your day going?"

"Not great. Ended up with a 59 on the math test this afternoon."

"Was the test crazy tough?"

"Nah, I'd say it was alright. But it's all thanks to this pen."

 "What's up with the pen?"

"Last time, I used a different one and aced it. This time, writing with this one felt like a disaster."

 "So it's not about knowing the stuff, but it's the pen's fault?"

"You got it. With this pen, I'm 'unmighty'." (giving a sad look)

 "Uh..."

 "I'm just baffled. Blaming the pen when things don't go well? That pen's innocent. Seriously, this is like a shocker for the ages."

"Hey, check out this book 'How to Cultivate a Growth Mindset in the Classroom' by Michael Garrison. I think you'd dig it."

"Whoa, you're being all serious. Relax, I was just pulling your leg."

 "So are you gonna give the book a read?"

 "Sure thing, why not? I'll flip through it at home and we can chat about it next time."

"Sounds good. Looking forward to your take on the book when we catch up."



 

小明:「嗨!你今天好嗎?」

小威:「不好。今天下午數學考卷寫了59分。」

小明:「那張考卷很難嗎?」

小威:「難度我覺得還好。都是我的這支筆。」

小明:「筆怎麼了?」

小威:「我上次用別支筆寫,分數就挺高的。這次用這支筆寫超不順。」

小明:「所以問題不是你會不會,是筆不好?」

小威:「對。用這支筆寫,我小威一點都不威了。」 (委屈臉)

小明:「ㄜ......」

小明:「這是什麼思維邏輯?自己沒寫好就怪筆,筆是無辜的好嗎。我真的是震驚100年。」

小明:「我推薦你看一本書《如何在課堂中培養成長性思維》作者麥克‧格爾森

小威:「哇!你好嚴肅喔。別這樣啦,我只是在開玩笑。」

小明:「那你說你看不看。」(我遞給他這本書)

小威:「看,我看還不行嗎。我回家就看,下次跟你說。」

小明:「行。等你下次跟我討論這本書的內容。」




164會員
194內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!