原來,我現在是一個人

2021/04/16閱讀時間約 3 分鐘
原來
我現在是一個人
It turns out that I am alone now.
一開始的我壓抑著寂寞
欺騙自己我很好
以為...那樣的我真的很好
At the beginning, I suppressed my loneliness.
It's good to deceive myself.
I thought...I'm really good like that.
遇到你之後
我習慣了你的陪伴
寂寞不再壓抑
但沒有你的時候
他開始猖狂的無限放大
我再也捆不住他
After meeting you.
I'm habit to your accompany.
Loneliness is no longer suppressed.
But without you.
Loneliness began to magnify wildly.
I can no longer restrain my loneliness.
現在
你離開了
我才知道原來我從來沒有真正的面對他
我開始的瘋狂尋找解決方法
不斷地探索自己
Now you left me.
I know that I have never really faced loneliness.
I started frantically looking for a solution.
Keep exploring yourself.
喔~原來~
只要這樣做就好
Oh....That's it just do this.
我任由我情緒發洩
讓能量盡情釋放
我不再壓抑
也不再試著控制他
I let my emotions vent and let the energy release.
I am no longer depressed and no longer try to control lonely.
我看著我自己
那個感受到寂寞的自己
我包容他安慰他
然後告訴他
I looked at myself.
The one who feels lonely.
I tolerated him to comfort him, and then told him.
嘿~你現在很好
有我在呢
看看你的身邊
還有好多愛你的人
看看你的周圍
那風景多麼的美
Hey~ you are fine now.
I'm here.
Look around you, there are so many people who love you.
Look around you, how beautiful the scenery is.
好了
好好的感受當下吧
寂寞沒那麼可怕
只是被自己的恐懼無限放大
Live in the moment.
Loneliness is not so terrible.
Only infinitely magnified by own fear.
原來幸福這麼簡單
只要好好的感受當下
It turns out that happiness is so simple.
Just live in the moment well.
Laura
Laura
隨筆寫作,隨心分享,只是一些經歷和故事。
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!