37歲的第二天 The 2nd day of my 37

2023/07/18閱讀時間約 5 分鐘

37歲的第二天,一早起來試著繼續之前讀了一些的Culture Psychology: A once and future discipline, 但是發現他對自己來說太難了,所以將他把回書架,然後開始整理社群媒體的書籤。

The 2nd day of my 37, I tired to continue my study of "Culture Psychology: A once and future discipline," but then later I realized it is too challenged to me. So I put it back to my bookshelf, and started working on the "saved" on my social medias.

剛開始整理的時候,意識到以前收集的一些資訊,其實對現在的自己來說已經沒有吸引力,所以將它一一刪除。除此之外,我也意識到,一篇不到一千字的短文,就要把一個故事說盡,是不可能的。也就是說,讀完這篇文章,你也不會了解通盤的道理。網路上的短文只是一盤盤小菜而已。

When I just started that, in terms of loosing interest to some topics, so I deleted related articles. At the same time, I also realized that it's impossible to tell the full story with just a 1000 words or less. To a reader, it is in the same boat to understand the full context. In other words, the articles from online medias are just a drop in the bucket to a full research.

所以我刪掉了全部這類的文章的書籤。

So I deleted them either.

接著我整理到以前在社群媒體上存下來的英語學習圖卡,那時候傻傻的覺得,只要把這些字學起來、熟背,就會讓英文字彙增加,殊不知自己是眼耳並用的語言學習者。

Then I switched to the English learning reels and posts. I've expected myself to learn sufficient vocabularies by remembering them, but after I found a better platform, I realized that I am actually both a sound and visual learner.

所以,想當然爾,這些字卡也被我丟進垃圾桶了。

Unsurprisingly, I also ditched these posts and reels.

最後,我點開了之前為了瞭解世界動態所做的新聞資料庫,坦白說我到現在都還沒有點開裡面收集的內容好好的去讀過,但是我總堅信著這個包羅萬象且龐大的資料庫裏面的東西,我總有天會用到。

In the end, I open my file of my news data base, it was built for understanding global issues better. However, since it built up, I never read anything from that, but for it's potentiality, I prefer to keep it.

因此它變成了我唯一的倖存者。

Hence it became the only existence.

37歲的第二天,7/17,人很慵懶,概覽著床頭櫃上一疊新買的書,聽著BBC 6 Guy Gavey's finest hour 餵我的各種民謠、搖滾、抒情等音樂,坐在這裡寫下我第一篇的37歲田野筆記。

The second day of my 37. 7/17, be a idler, flipping and reading the piles of new book on my chest, listening to whatever BBC 6 Guy Gavey's finest hour feeding me with, indie rock, folk, sentimental, I am writing my first fieldnote of my 37.

P

O

E

M

我總是/想要在/星期一/去/永遠不會開的地方

I always / long to / go to a place never open / on Monday

我是我的觀察對象,我也是我的報導人,我的生活場域是我的田野。歡迎來到關於我的37歲的反身民族誌田野筆記。 This is my reflexive ethnography project of the 37 years old me. Welcome to my world.
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!
從 Google News 追蹤更多 vocus 的最新精選內容