別讓情緒控制自己 Don't let emotions control you

2022/08/18閱讀時間約 1 分鐘
"Why are you unwilling to talk to me?"
"Because you always undermine my ideas."
"The issue is that you have misunderstood."
"I dislike being criticized."
"I wasn't criticizing you as a person; I meant you were mistaken about this particular matter."
"Nevertheless, it still upsets me."
"Does this feeling of upset serve any constructive purpose?"
"No, if I continue with this attitude, I might become resistant to hearing the truth."
"Then why hold on to this emotion?"
" ∑( ̄□ ̄;) "
小明:「你為什麼不願意和我講話?」
我:「因為你老是潑我冷水。」
小明:「問題是你真的講錯了。」
我:「我不喜歡別人說我錯了。」
小明:「我沒說你錯了,我是說你這件事情說錯了,我不是否定你整個人。」
我:「但我不開心。」
小明:「這不開心的情緒有幫助到你嗎?」
「沒,如果我繼續這樣下去。可能就聽不到真話了。」
小明:「那你要這情緒幹嘛?」
我:「 ∑( ̄□ ̄;) 」
為什麼會看到廣告
163會員
188內容數
我是清月,歡迎各位來坐坐
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!