5/22/22 7th day-你的人生選擇是根據渴望,還是害怕?

2022/06/09閱讀時間約 4 分鐘
這次記錄的不是諮商的內容,我還沒想好要怎麼寫,感受仍在發酵中,但現在要寫的即是其中一點。這篇不知為何寫了英文,等我回神已寫了一篇,下方會有中文補充。
If we want radical change in our life we need to change the mindset.
Have you ever wondered why human put so many limitations and criticism to ourselves? In childhood people told us that we can do anything and then the same group of people told us that we can’t.
If we can, if we are choosing exactly what we want, there are people try to stop us “for your own good” because they are afraid, no matter how they showed on the name of love, kindness or experience they had, even they didn't realize it.
Every second of our life is the result of choices we made or did not make. Who said that we can't have it all? Who said that “I wish I could but I have to ….”, “I wish I could but someone or something wouldn't let me”. Do we clear who is the one stopping us?
The question is, we know/we were trained since very little the things we can't do.
When it can (we can right now), do we know how to do it with full heart? Do we take full responsibility on it and believe that we can? It's not the matter of we can, it's the matter of we want. With 100% believe means we won't put too much attention on fears, fears of failure. We are so successful in believing our fears and see how good it works! To change that we start training to believe.
如果我真心希望我的人生,我的生活有大幅度的轉變,唯一能做的就是行動。每一次的選擇都已經幫未來塑形了,每個不得已,每個可是,都是已做的選擇,選擇把命運交出去,如果是這樣,那就不要抱怨人生為何不如意。我們被完美的訓練被恐懼制約,反過來說,我們絕對能夠依照自己的意願和渴望行動。不管社會,親朋好友跟你說了甚麼,辛苦來的經驗,用心良苦,以愛之名,都沒有問題,重點是那都是別人的經驗,同樣的經驗,每個人的體會都不會100%相同。因此聽自己的心吧,做決定,動起來,為人生負起全責。
以下截自文飛Dana的文章(沒有照順序):
悟是要靠自己的決定,了解自己人生的所有選擇都是自己選的,把「沒辦法」跟「不能」全部代換成「因為我想要/不想要」跟「我選的」就是人生最大的轉淚點。
在面對一次次想擺佈我的人面前,我越來越清楚為了創造我想要的人生,我得劃下的界限跟需要做的事是哪些。
要別人不來找你的碴同時也代表你也得堅守不去管別人閒事的原則,這不是為了做給誰看,跟以身作則無關,也不是為了限制自己,而是用能量在向宇宙清楚的表達自己想要創造的際遇。
每個人的「相信」兩個字如何真切清楚的實踐,都是得透過自己去琢磨的。重點是自己如何確實參與顯化工作「對你來說」腳踏實地的實踐方法。就像你不會說「我相信我會去7-11買到飲料」,因為你根本知道實現它的實際流程。
Janis Chen
Janis Chen
擅長出一張嘴激勵朋友與突破盲腸,對周遭事物與八卦很靈敏,遇到自己的事,天線就會失去訊號。不想要定義自己是什麼類型的人,只想成為一個進行式,成為自己覺得更好更舒服更喜歡的模樣,並學習將一切記錄下來,還有記錄葡萄酒帶給我人生的改變。唯獨愛貓這回事會持續到天荒地老。學習愛人像愛貓一樣,也學習當貓的精神
留言0
查看全部
發表第一個留言支持創作者!